Marketing & Sales

Bekijk hier de beste marketing en sales blogs, tips en tricks. De vakgebieden 'Marketing en Sales' gaan over het overbrengen en het verkopen van de juiste waarde van een product, dienst of merk. Hieronder vind je een opsomming van interessante artikelen die jou hiermee verder helpen.

Vakgebied

Onderwerp

Schrijver

FOMO Fear of missing out
FOMO Fear of missing out

Wat is FOMO?

FOMO is een Engelse afkorting en staat voor ‘Fear Of Missing Out’. In marketingkringen is het een bekende term. Zet je hem om naar het Nederlands, dan kom je uit op de angst om iets mis te lopen. Vaak is zo’n angst gerelateerd aan de situatie van andere mensen. Daarom valt de angst om bij…

Lees verder
Wat is een marketing propositie?
Wat is een marketing propositie?

Wat is een marketing propositie?

Binnen het marketing vakgebied heeft het woord propositie de betekenis van “belofte met betrekking tot de waarde van een product of dienst”. In het Engels: value proposition.   Meer in het algemeen wordt met het woord propositie gedoeld op een bewering. Ook wordt met propositie wel gedoeld op het doen van een voorstel of een aanbod.…

Lees verder
See Think Do Care model van Google
See Think Do Care model van Google

See Think Do Care

Het See Think Do Care model van Google (STDC) helpt je bij het inrichten en optimaliseren van al jouw stappen in de marketing en sales trechter. Het marketinglandschap is in de loop der jaren steeds uitgebreider geworden en hiermee is marketing voor steeds meer mensen een onderwerp waar zij graag met een grote boog omheen…

Lees verder
De voordelen van een advertorial
De voordelen van een advertorial

De voordelen van een advertorial

Wat zijn de voordelen van een advertorial? Allereerst is het belangrijk om te weten wat het precies is. Een advertorial is een speciaal soort advertentie met de opzet van een redactioneel artikel. Het is voor de lezer van een advertorial niet overduidelijk dat het in feite om een advertentie gaat. Het grote voordeel van advertorials…

Lees verder
Is internationaal adverteren interessant?
Is internationaal adverteren interessant?

Is internationaal adverteren interessant?

Met de komst van het internet vragen steeds meer bedrijven zich af “Is internationaal adverteren interessant?” In 1997 werd Google geïntroduceerd en in 2002 kwam er ook een Nederlandse versie. Google en andere zoekmachines maken inmiddels deel uit van ons dagelijks leven. We zoeken van alles op, je kunt het zo gek niet bedenken of…

Lees verder
Cookiewet toepassen voor jouw bedrijf
Cookiewet toepassen voor jouw bedrijf

Cookiewet toepassen voor jouw bedrijf

Sinds 5 juni 2012 is in Nederland een zogenaamde cookiewet van toepassing. In 2018 is deze cookiewet uitgebreid en aangescherpt. Wat houdt deze wet in en hoe kan je de nieuwe, Europese cookiewet toepassen voor jouw bedrijf? De Europese Commissie wil dat alle internetgebruikers in hun browserinstellingen kunnen bepalen of zij privacygevoelige cookies accepteren of…

Lees verder