Het Nederlandse gebruik van e‑mail en social in 2019

Met trots presenteert Spotler alweer de zevende editie van het Nationaal E‑mail Onderzoek! Het rapport geeft een compleet beeld van hoe de Nederlander in 2019 omgaat met het online communicatie­kanaal e‑mail. En dat niet alleen: het is het enige onderzoek dat e‑mail afzet tegen alle bekende social media kanalen. Het onderzoek geeft in totaal 21 conclusies en 12 specifieke learnings.

Op welke vragen krijg je uitgebreid antwoord in dit rapport

  • Wat kunnen online marketeers leren van ons e-mailgebruik en de doeleinden waarvoor we e-mail en social inzetten?
  • Wat valt er te leren van de populariteit van e-mail en social?
  • Wat kunnen online marketeers leren van ons in- en uitschrijfgedrag en de redenen die we daarvoor hebben?
  • Wat kunnen marketeers leren van ons online koopgedrag en de rol die e-mail en social daarin spelen?

Een aantal conclusies

  • Meer dan de helft van de Nederlanders leest zijn e‑mails op een smartphone
  • Probeer vaker buiten kantooruren te mailen
  • Dynamische content en responsive design leiden tot hogere ratio’s
  • De smartphone wint snel terrein als device om aankopen mee te doen.

Bekijk het onderzoeksrapport gratis via onderstaande link.

Het Nederlandse gebruik van e‑mail en social in 2019

Het Nationaal E‑mail Onderzoek 2019 is uitgevoerd onder 2.084 Nederlanders. Het onderzoek geeft een goed beeld op van het kanaal e‑mail als onderdeel van ons sociaal verkeer, als aanjager van ons online koopgedrag en als waardegestuurd kanaal voor de online marketing.

Delen wordt gewaardeerd!

Reader Interactions

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.