Data

Data betekent gegevensverzameling. Bedrijven zijn tegenwoordig verplicht bepaalde data te bewaren of juist niet. Hier lees je alles over de cookiewet, over het belang van werkprocessen en hoe je data het beste kunt verzamelen en wat bijvoorbeeld de voordelen van een ERP systeem zijn.

Vakgebied

Onderwerp

Schrijver

Zonnatura neuromarketing reclame-onderzoek 2
Zonnatura neuromarketing reclame-onderzoek 2

Zonnatura neuromarketing reclame-onderzoek

Zet de Zonnatura reclame aan tot verkoop en hoe kan de reclame verbeterd worden? Steeds meer merken zien in dat het keuzeproces van hun klanten veel onbewuster verloopt dan aanvankelijk gedacht. Unravel onderzoekt met neuromarketing-onderzoek wat de klant je niet vertelt. Veel keuzes van de klant komen onbewust tot stand. Of het nu gaat om…

Lees verder
Onderzoeksrapport Online Usability Coolblue
Onderzoeksrapport Online Usability Coolblue

Onderzoeksrapport Online Usability Coolblue

Hoe ervaren bezoekers de webshop van Coolblue? Welke kansen liggen er om de website gebruiksvriendelijker en beter converterend te maken? Om daar achter te komen, hebben we gekeken naar de ware beslissingsnemer: het brein. De whitepaper is in heldere taal geschreven en gratis en zonder verplichtingen aan te vragen. Na het invullen van het formulier…

Lees verder
Booking.com psychologisch ontrafeld. Een whitepaper met ruim 101 inzichten
Booking.com psychologisch ontrafeld. Een whitepaper met ruim 101 inzichten

Booking.com psychologisch ontrafeld

Wat maakt Booking.com zo succesvol? Natuurlijk is het aanbod bijzonder compleet. Maar de boekingsgigant staat ook vol van psychologische beïnvloeding. Welke ‘trucs’ gebruikt Booking.com? Wat is de psychologie erachter? En belangrijk, hoe kan je zelf deze inzichten vervolgens gebruiken om nóg effectiever online te worden? Ik neem je mee in een consumentenpsychologische tour langs Booking.com.…

Lees verder

De basis over neuromarketing

Hoe kan je met neuromarketing reclames, verpakkingen en websites optimaliseren? Hoe voer je eigenlijk goed neuromarketing onderzoek uit? In dit blog leert Tim Zuidgeest je over de basis van neuromarketing en hoe brein-data omgetoverd kan worden tot heldere inzichten en optimalisaties. Je hebt waarschijnlijk meerdere definities van neuromarketing gelezen toen je op het internet meer…

Lees verder
De geschiedenis van de telefonie
De geschiedenis van de telefonie

De geschiedenis van telefonie

Telefoneren vinden we heel gewoon maar de geschiedenis van telefonie is nog helemaal niet zo oud. Telefoneren heeft sinds 1980 een nieuwe impuls gekregen: mobiel telefoneren. Tegenwoordig bellen we overal waar we maar willen met iedereen ter wereld. En de kosten daarvan zijn eigenlijk niet eens hoog, als je bedenkt wat er allemaal mogelijk is.…

Lees verder
Wat is hacken
Wat is hacken

Wat is hacken

Om op de vraag in te gaan ‘wat is hacken?’ is het belangrijk om te begrijpen wat een hacker precies doet. Er is geen één op één vertaling naar het Nederlands van het begrip ‘hackers’. We moeten het dan ook doen met een omschrijving: ‘een persoon die binnendringt in een computernetwerk’. De bedoeling van dit…

Lees verder