Conversie

Een conversie is het moment waarop bezoekers van een website overgaan tot actie. Lees hier hoe je het succes van je website, en dus meer conversies kunt bereiken. Conversies zijn onder meer momenten van aankoop of het abonneren op de nieuwsbrief.

Vakgebied

Onderwerp

Schrijver

Targeting toepassen met jouw campagne
Targeting toepassen met jouw campagne

Targeting toepassen met jouw campagne

Bij het online adverteren speelt ‘targeting’ een belangrijke rol. Wil je targeting toepassen met jouw campagne dan wil je graag weten hoe dat precies werkt. Wat is targeting eigenlijk? Targeting begint met het kiezen voor een bepaalde groep potentiële klanten voor je online campagne. Je benadert ze op grond van bepaalde criteria. Op het moment…

Lees verder
In 5 stappen een effectievere onderneming
In 5 stappen een effectievere onderneming

Een effectievere onderneming

Of je nu een startende of bestaande ondernemer bent. De kracht zit in het gebruikmaken van de juiste kennis, kunde en ervaring. Hoe creëer je een goede propositie? Welke doelen gebruik je? En welke marketingmiddelen zet je in? Door middel van onze digitale whitepaper (16 pagina’s) geven wij jou hierin meer inzicht. De whitepaper is…

Lees verder
Retargeting / Remarketing toepassen in Google
Retargeting / Remarketing toepassen in Google

Retargeting / Remarketing in Google

Er wordt veel gesproken over retargeting / remarketing in Google, maar misschien is jou nog niet duidelijk wat er met die termen wordt bedoeld. Bekijken we het woord ‘target’, dan betekent dit je doel. Binnen de marketing is dat een potentiële klant, waaraan jij iets verkopen wilt. Overigens hoeft het verkopen van je product (nog)…

Lees verder
SEA - Search engine advertising
SEA - Search engine advertising

Wat is SEA?

De afkorting SEA is afkomstig van het Engelse woord Search Engine Advertising. In het Nederlands wordt SEA vertaald met “zoekmachine adverteren”; het tegen betaling adverteren in zoekmachines. Zoekmachines tonen de zoekresultaten wanneer iemand een zoekopdracht heeft ingegeven. De beste zoekresultaten verschijnen bovenaan en deze websites worden dan ook het meest bezocht. Voor bedrijven is het…

Lees verder
Is een loyaliteitsprogramma interessant?
Is een loyaliteitsprogramma interessant?

Wat is een loyaliteitsprogramma?

Bij een loyaliteitsprogramma blijkt uit de naam al duidelijk waar het om gaat: de loyaliteit van de klant moet worden vergroot. Dit betekent dat de klant gestimuleerd moet worden om zo vaak mogelijk terug te komen. Een loyaliteitsprogramma is dan ook vooral op binding van de klant gericht. Er moet een prikkel van uitgaan die…

Lees verder
Yield / Revenue management - Zijn jouw producten yieldable?
Yield / Revenue management - Zijn jouw producten yieldable?

Wat is yield en revenue management?

De termen Yield management en Revenue management worden meestal door elkaar gebruikt. Er wordt hetzelfde mee bedoeld: bij het verkopen van je goederen of diensten maak je gebruik van de elasticiteit van de prijs. Lees verder na de afbeelding. Yield en revenue management in de praktijk Prijselasticiteit is een bekend begrip uit de economische wetenschap.…

Lees verder