Conversie

Een conversie is het moment waarop bezoekers van een website overgaan tot actie. Lees hier hoe je het succes van je website, en dus meer conversies kunt bereiken. Conversies zijn onder meer momenten van aankoop of het abonneren op de nieuwsbrief.

Booking.com psychologisch ontrafeld

Wat maakt Booking.com zo succesvol? Natuurlijk is het aanbod bijzonder compleet. Maar de boekingsgigant staat ook vol van psychologische beïnvloeding. Welke ‘trucs’ gebruikt Booking.com? Wat is de psychologie erachter? En belangrijk, hoe kan je zelf deze inzichten vervolgens gebruiken om nóg ef...

De basis over neuromarketing

Hoe kan je met neuromarketing reclames, verpakkingen en websites optimaliseren? Hoe voer je eigenlijk goed neuromarketing onderzoek uit? In dit blog leert Tim Zuidgeest je over de basis van neuromarketing en hoe brein-data omgetoverd kan worden tot heldere inzichten en optimalisaties. Je hebt waarsch...

Tips voor een goede bedrijfsanalyse

Bedrijfsanalyse: essentieel, maar vaak onbegrepen. Hoe pak je het aan? Wat zijn de technieken en waarom is het zo cruciaal? Hier geven we bruikbare tips voor een krachtige bedrijfsanalyse. Laat je meevoeren in de wereld van strategisch inzicht! Dat een bedrijfsanalyse belangrijk is, is bekend maar ti...

Cialdini: beïnvloeden en veranderen van gedrag

Effectief verkopen moeilijk? Met de zes basisprincipes van Cialdini kan je mensen beïnvloeden en veranderen van gedrag wordt opeens stukken eenvoudiger. Robert Cialdini is een overtuigingsexpert, geboren op 27 april 1945 en Amerikaan.  Hij werd voornamelijk bekend om zijn boek Influence: The Ps...

Zo maak je SEA winstgevend

Zoekmachine adverteren: een slimme zet, toch? Maar, hoe krijg je de kosten en opbrengsten goed in balans? In deze blog laten we zien hoe je SEA rendabel maakt. Lees snel verder. Hoe maak je zoekmachine adverteren rendabel? Je denkt: ik ben eruit, ik zet een advertentie op Google! Op zichzelf is dat e...

De kracht van zoekmachine marketing

Hoger in de zoekmachine zonder een cent te betalen? Of juist zichtbaarheid kopen met advertenties? Zoekmachine marketing opent deuren naar online succes. Dit blog helpt je de keuze te maken tussen SEO, SEA en Social Media marketing. Zoekmachine marketing is een verzamelnaam voor activiteiten die de v...

De gids voor succesvol internationaal adverteren

Zoek je een groter publiek voor je bedrijf? Overweeg dan internationaal adverteren. Leer in deze blog de kneepjes van het vak, van cultuurverschillen tot effectieve marketingkanalen. Lees verder en til je onderneming naar wereldniveau! Met de komst van het internet vragen steeds meer bedrijven zich a...

Boost je site met effectieve on-page SEO

Een boost voor je website met on-page SEO: dat wil je, toch? Ontdek hier hoe je je site laat bloeien met simpele, direct toepasbare SEO-technieken. Inclusief een handige checklist! Search Engine Optimization, in het Nederlands ook wel zoekmachineoptimalisatie genoemd, is een belangrijke term in de in...

Meer zichtbaarheid met SEO: een handleiding voor ondernemers

Ben je benieuwd hoe SEO jouw bedrijf hoger in de zoekresultaten kan plaatsen? Lees hier hoe je met eenvoudige stappen je zichtbaarheid kunt verbeteren zonder je portemonnee te plunderen. De afkorting SEO is afkomstig van het Engelse woord search engine optimization. In het Nederlands wordt SEO vertaa...

De kunst van targeting in online adverteren

Wil je effectief online adverteren? Dan is ’targeting’ jouw magische sleutel! Leer hoe je jouw campagne afstemt op de juiste doelgroep en verhoog je conversie. Lees snel verder! Bij het online adverteren speelt ‘targeting’ een belangrijke rol. Wil je targeting toepassen met jouw campa...