Conversie

Een conversie is het moment waarop bezoekers van een website overgaan tot actie. Lees hier hoe je het succes van je website, en dus meer conversies kunt bereiken. Conversies zijn onder meer momenten van aankoop of het abonneren op de nieuwsbrief.

Vakgebied

Onderwerp

Schrijver

Zonnatura neuromarketing reclame-onderzoek 2
Zonnatura neuromarketing reclame-onderzoek 2

Zonnatura neuromarketing reclame-onderzoek

Zet de Zonnatura reclame aan tot verkoop en hoe kan de reclame verbeterd worden? Steeds meer merken zien in dat het keuzeproces van hun klanten veel onbewuster verloopt dan aanvankelijk gedacht. Unravel onderzoekt met neuromarketing-onderzoek wat de klant je niet vertelt. Veel keuzes van de klant komen onbewust tot stand. Of het nu gaat om…

Lees verder
Onderzoeksrapport Online Usability Coolblue
Onderzoeksrapport Online Usability Coolblue

Onderzoeksrapport Online Usability Coolblue

Hoe ervaren bezoekers de webshop van Coolblue? Welke kansen liggen er om de website gebruiksvriendelijker en beter converterend te maken? Om daar achter te komen, hebben we gekeken naar de ware beslissingsnemer: het brein. De whitepaper is in heldere taal geschreven en gratis en zonder verplichtingen aan te vragen. Na het invullen van het formulier…

Lees verder
Booking.com psychologisch ontrafeld. Een whitepaper met ruim 101 inzichten
Booking.com psychologisch ontrafeld. Een whitepaper met ruim 101 inzichten

Booking.com psychologisch ontrafeld

Wat maakt Booking.com zo succesvol? Natuurlijk is het aanbod bijzonder compleet. Maar de boekingsgigant staat ook vol van psychologische beïnvloeding. Welke ‘trucs’ gebruikt Booking.com? Wat is de psychologie erachter? En belangrijk, hoe kan je zelf deze inzichten vervolgens gebruiken om nóg effectiever online te worden? Ik neem je mee in een consumentenpsychologische tour langs Booking.com.…

Lees verder

De basis over neuromarketing

Hoe kan je met neuromarketing reclames, verpakkingen en websites optimaliseren? Hoe voer je eigenlijk goed neuromarketing onderzoek uit? In dit blog leert Tim Zuidgeest je over de basis van neuromarketing en hoe brein-data omgetoverd kan worden tot heldere inzichten en optimalisaties. Je hebt waarschijnlijk meerdere definities van neuromarketing gelezen toen je op het internet meer…

Lees verder
Tips voor een goede bedrijfsanalyse
Tips voor een goede bedrijfsanalyse

Tips voor een goede bedrijfsanalyse

Dat een bedrijfsanalyse belangrijk is, is bekend maar tips voor een goede bedrijfsanalyse zijn niet zo gemakkelijk te vinden. Wikipedia is heel summier als het om het begrip bedrijfsanalyse gaat; er is niet veel meer te lezen dan “Bedrijfsanalyse is een set van taken, kennis en technieken die worden gebruikt om de bedrijfsbehoeftes te analyseren…

Lees verder
Cialdini - Beïnvloeden en veranderen van gedrag
Cialdini - Beïnvloeden en veranderen van gedrag

Cialdini: beïnvloeden en veranderen van gedrag

Effectief verkopen moeilijk? Met de zes basisprincipes van Cialdini kan je mensen beïnvloeden en veranderen van gedrag wordt opeens stukken eenvoudiger. Robert Cialdini is een overtuigingsexpert, geboren op 27 april 1945 en Amerikaan.  Hij werd voornamelijk bekend om zijn boek Influence: The Psychology of Persuasion (Invloed, theorie en praktijk) uit 1984. Dit boek is maar…

Lees verder