Organisatie

Bekijk hier de beste 'Organisatie' blogs, tips en tricks. Het vakgebied 'Organisatie' gaat over alles wat te maken heeft met het optimaliseren van jouw bedrijf. Denk hierbij aan bijvoorbeeld het optimaliseren van werkprocessen. Hieronder vind je een opsomming van interessante artikelen die jou hiermee verder helpen.

Vakgebied

Onderwerp

Schrijver

De kracht van de juiste mensen
De kracht van de juiste mensen

De kracht van de juiste mensen

Een goede CEO helpt een organisatie groeien, weet de juiste mensen te vinden en hen aan het bedrijf te binden: de kracht van de juiste mensen op de juiste plek. Het goed inzetten van de juiste mensen biedt veel potentie waar het maken van verkeerde keuzes juist risico’s met zich meebrengt. Bedenk dat de CEO…

Lees verder
10 tips voor een betere interne communicatie
10 tips voor een betere interne communicatie

10 tips voor een betere interne communicatie

Waar mensen samenwerken is communicatie onmisbaar. In dit blog geven we je 10 tips voor een betere interne communicatie.  Een gezamenlijke planning en geregeld overleg zijn nodig om samen vooraf gestelde doelen te behalen. Niet iedereen heeft voldoende aandacht voor de kwaliteit van communicatie. Ook is de ene persoon beter in staat om te communiceren…

Lees verder
Organiseren van een succesvol evenement
Organiseren van een succesvol evenement

9 Tips voor het organiseren van een succesvol evenement

Je hebt iets te vertellen of te vieren en wilt daar een evenement van maken. Je kunt dan best wat tips voor het organiseren van een succesvol evenement gebruiken. Er komt namelijk heel wat bij kijken om een evenement te organiseren dat de deelnemers niet snel vergeten, een feest dat leuk was, bijzonder, leerzaam of…

Lees verder
Slechte bedrijfsreputatie verbeteren
Slechte bedrijfsreputatie verbeteren

Slechte bedrijfsreputatie verbeteren

De bedrijfsreputatie is van levensbelang. Een slechte reputatie van je bedrijf kan je in korte tijd veel klanten kosten, of erger. Een slechte bedrijfsreputatie verbeteren is dan ook heel belangrijk en moet snel gebeuren. Gelukkig is er veel te doen aan een slechte bedrijfsreputatie. Bedrijven hebben vaak maar een paar seconden om een eerste (goede)…

Lees verder
10 tips voor een betere externe communicatie
10 tips voor een betere externe communicatie

10 tips voor een betere externe communicatie

Een goede communicatie, zowel intern als extern, is belangrijk voor het succes van je onderneming. Voordelen van een goede externe communicatie zijn onder meer een herkenbare uitstraling, meer bekendheid, betrouwbaarheid en een goed imago. In dit artikel vind je 10 tips voor een betere externe communicatie, zowel gericht op de schriftelijke als de verbale en…

Lees verder
PZ - Personeelszaken
PZ - Personeelszaken

Wat betekent PZ?

PZ is de afkorting van Personeelszaken. Elk bedrijf dat personeel in dienst heeft, krijgt te maken met personeelszaken. De taken van de afdeling personeelszaken zijn overwegend uitvoerend van aard. Het beleid en de strategie met betrekking tot personeel behoren tot het takenpakket van het personeelsmanagement, afgekort tot HRM (Humanresourcesmanagement). Bij kleinere bedrijven zal het takenpakket…

Lees verder