Organisatie

Bekijk hier de beste 'Organisatie' blogs, tips en tricks. Het vakgebied 'Organisatie' gaat over alles wat te maken heeft met het optimaliseren van jouw bedrijf. Denk hierbij aan bijvoorbeeld het optimaliseren van werkprocessen. Hieronder vind je een opsomming van interessante artikelen die jou hiermee verder helpen.

Vakgebied

Onderwerp

Schrijver

10 tips voor een betere externe communicatie
10 tips voor een betere externe communicatie

10 tips voor een betere externe communicatie

Een goede communicatie, zowel intern als extern, is belangrijk voor het succes van je onderneming. Voordelen van een goede externe communicatie zijn onder meer een herkenbare uitstraling, meer bekendheid, betrouwbaarheid en een goed imago. In dit artikel vind je 10 tips voor een betere externe communicatie, zowel gericht op de schriftelijke als de verbale en…

Lees verder
PZ - Personeelszaken
PZ - Personeelszaken

Wat betekent PZ?

PZ is de afkorting van Personeelszaken. Elk bedrijf dat personeel in dienst heeft, krijgt te maken met personeelszaken. De taken van de afdeling personeelszaken zijn overwegend uitvoerend van aard. Het beleid en de strategie met betrekking tot personeel behoren tot het takenpakket van het personeelsmanagement, afgekort tot HRM (Humanresourcesmanagement). Bij kleinere bedrijven zal het takenpakket…

Lees verder
Het belang van een corporate identity
Het belang van een corporate identity

Het belang van een corporate identity

Het belang van een corporate identity is het direct herkenbaar zijn van je product of merk. Voor iedereen. Corporate identity moet niet worden verward met het begrip mission statement, hoewel beide begrippen wel overeenkomsten vertonen. Zowel corporate identity als mission statement gaan over de kern van je bedrijf. Het mission statement, vaak kortaf de missie,…

Lees verder
Functieprofiel - Wat hoort erin te staan
Functieprofiel - Wat hoort erin te staan

Wat hoort er in een functieprofiel te staan

Wat hoort er in een functieprofiel te staan? Breiden jouw werkzaamheden zich zodanig uit dat je extra capaciteit nodig hebt? Dan krijg je te maken met het functieprofiel. Hoe valt dit woord het best te omschrijven? Eigenlijk is een functieprofiel een nauwkeurige omschrijving van een takenpakket. In dit geval zal het dus gaan om het…

Lees verder
Outsourcing
Outsourcing

Wat is outsourcing?

Outsourcing betekent uitbesteden. Soms kan een organisatie vanuit strategisch oogpunt besluiten om bepaalde bedrijfsactiviteiten uit te besteden aan een andere onderneming (de dienstverlener). Het kan gaan om nieuwe of bestaande activiteiten. In het laatste geval geeft de organisatie er de voorkeur aan een deel van de eigen organisatiemiddelen niet langer in te zetten maar om…

Lees verder
Roadmap
Roadmap

Wat is een roadmap?

Strikt vertaald betekent roadmap “routekaart”. Vertalen we roadmap naar het bedrijfsleven, dan wordt er een schema mee bedoeld. Een schema in deze vorm wordt veel gebruikt bij de planning van (complexe) projecten. Dit, omdat een roadmap meer overzicht van de samenhang tussen verschillende deelprocessen biedt dan bijvoorbeeld een balkenplanning. Een goede planning is essentieel om…

Lees verder