Meer traffic op jouw website

Verlang je naar meer online bezoekers voor jouw bedrijf? Deze blogpost onthult hoe je het websiteverkeer kunt verhogen, wat de verschillende soorten traffic zijn en hoe je deze kunt analyseren voor optimaal resultaat.

Inhoudsopgave

    Wil jij meer traffic op jouw website en is jouw onderneming online aanwezig, dan is kwalitatieve ‘traffic’ naar jouw website belangrijk. In zijn meest algemene vorm betekent traffic ‘verkeer’. Het gaat hierbij om al het verkeer dat te maken heeft met jouw bedrijf op internet. Dit kan verkeer op jouw website zijn, bijvoorbeeld het aantal bezoekers. Maar het kan ook gaan om de hoeveelheid traffic die het aantal bezoekers van jouw advertentie met zich meebrengt.

    Hoe verloopt de traffic binnen jouw website?

    Zo zitten we gelijk al een stukje dieper in onze beschouwing rond het begrip traffic. Het aantal bezoekers veroorzaakt dat de pagina’s op jouw website een bepaald aantal keren worden weergegeven. Maar welke pagina’s zijn dit dan precies? Dat is één van de vragen die een online-marketeer zich bijvoorbeeld stelt. Traffic moet er namelijk uiteindelijk toe leiden dat er spullen worden verkocht. Dit kunnen producten zijn of diensten. Als het goed is volgt de potentiële klant daarbij binnen jouw website een bepaald traject. Je kunt dit traject volgen door het aantal page-views te bekijken dat met elkaar samenhangt.

    Lees verder na de afbeelding.

    Meer traffic op jouw website

    Cross-mediaal traffic genereren

    Maar marketing doe je het beste cross-mediaal. Zo grijpen pagina’s en advertenties op sociale media als Facebook en LinkedIn, banners op andermans website en de verkoopkanalen op jouw eigen website op een intelligente manier in elkaar. Op al deze locaties wil je graag de hoeveelheid traffic voor jezelf in beeld brengen. Je weet dan wat goed scoort en welke communicatie-uitingen misschien overbodig zijn. Want misschien heb je het nog niet helder voor ogen, maar het bezoek aan jouw website wordt vanuit verschillende hoeken aangestuurd.

    Elk verkeer haar eigen naam

    Zo is ‘organisch verkeer’ de traffic die na een zoekopdracht in Google op jouw website terecht komt. Dit is dus een ander soort verkeer dan het zogenaamde ‘betaald verkeer’. Dit laatste vormt het verkeer van bezoekers die op een door jou geplaatste advertentie hebben geklikt. En dan heb je nog de link op een andere website, die jij er al of niet tegen betaling op hebt laten zetten. Mensen die daarop klikken worden geregistreerd als ‘referral’, ook wel verwijzende traffic genoemd. Het leukste is het ‘directe verkeer’. Kennelijk is jouw bedrijf dan zo bekend dat mensen zelf jouw webadres in de adresbalk van hun browser hebben getypt.

    Veel traffic is nog niet voldoende

    Veel traffic op je website hoeft nog niet altijd te betekenen dat je het als bedrijf ook goed doet. Heb je een webshop, dan wordt het misschien heel druk op jouw pagina’s. Wordt er vervolgens niet veel verkocht, dan vindt dus niet de gewenste conversie plaats. Eenvoudig gezegd: kijken wordt niet omgezet in kopen. Misschien zijn jouw prijzen te hoog of bied je net niet de juiste producten aan. Door het analyseren van de hoeveelheid traffic op diverse plekken binnen jouw website, kun je vaak al zien waar potentiële kopers afhaken. Dit is slechts één van de voorbeelden waarbij een overzicht van de traffic jou waardevolle informatie verschaft. 

    Wil je meer traffic naar jouw website, neem dan contact met ons op of download ons gratis e-book ⤵


    Gratis ebook met tips voor bedrijven en afdelingen!

    ✅ Direct gratis in je mailbox
    ✅ Creëer concrete doelen, een betere missie & visie en verbeter je marketing en communicatie inzet
    ✅ Geschreven door de specialisten van Kennisdomein


    Eerste publicatie op: 1 september 2019
    Geschreven door: Team Kennisdomein
    Van Kennisdomein
    Team Kennisdomein bestaat uit specialisten die hun sporen hebben verdiend. Het team zorgt voor invulling van Kennisdomein vanuit de passie voor schrijven en het delen van kennis met anderen. De specialisten willen graag meer inzicht creëren in tal van onderwerpen zodat...
    Meer informatie

    Aanbevolen artikelen

    Podcast tafel en microfoon
    Marketing tips en uitleg
    Een moderne manier om jezelf, of je bedrijf, onder de aandacht te brengen is via een podcast. Wat zo’n pod...
    Vrouw presenteert inzet van marketing
    Marketing tips en uitleg
    Zit je eraan te denken om online marketing in te zetten voor jouw bedrijf? Het is de sleutel tot meer zich...
    Zilveren beeld met oude boeken
    Marketing tips en uitleg
    Ben je ooit overweldigd door de vele boekgenres die er zijn? Van literatuur tot lectuur, van klassiek tot ...
    Marketing medewerker met veel ideeen
    Marketing tips en uitleg
    Ontdek de kracht van online marketing specialisaties. In dit blog onthullen we de geheimen achter verschil...
    Meer artikelen over Marketing tips en uitleg