Meer traffic op jouw website

Wil jij meer traffic op jouw website en is jouw onderneming online aanwezig, dan is kwalitatieve ‘traffic’ naar jouw website belangrijk. In zijn meest algemene vorm betekent traffic ‘verkeer’. Het gaat hierbij om al het verkeer dat te maken heeft met jouw bedrijf op internet. Dit kan verkeer op jouw website zijn, bijvoorbeeld het aantal bezoekers. Maar het kan ook gaan om de hoeveelheid traffic die het aantal bezoekers van jouw advertentie met zich meebrengt.

Lees verder na de afbeelding.

Meer traffic op jouw website

Hoe verloopt de traffic binnen jouw website?

Zo zitten we gelijk al een stukje dieper in onze beschouwing rond het begrip traffic. Het aantal bezoekers veroorzaakt dat de pagina’s op jouw website een bepaald aantal keren worden weergegeven. Maar welke pagina’s zijn dit dan precies? Dat is één van de vragen die een online-marketeer zich bijvoorbeeld stelt. Traffic moet er namelijk uiteindelijk toe leiden dat er spullen worden verkocht. Dit kunnen producten zijn of diensten. Als het goed is volgt de potentiële klant daarbij binnen jouw website een bepaald traject. Je kunt dit traject volgen door het aantal page-views te bekijken dat met elkaar samenhangt.

Cross-mediaal traffic genereren

Maar marketing doe je het beste cross-mediaal. Zo grijpen pagina’s en advertenties op sociale media als Facebook en LinkedIn, banners op andermans website en de verkoopkanalen op jouw eigen website op een intelligente manier in elkaar. Op al deze locaties wil je graag de hoeveelheid traffic voor jezelf in beeld brengen. Je weet dan wat goed scoort en welke communicatie-uitingen misschien overbodig zijn. Want misschien heb je het nog niet helder voor ogen, maar het bezoek aan jouw website wordt vanuit verschillende hoeken aangestuurd.

Elk verkeer haar eigen naam

Zo is ‘organisch verkeer’ de traffic die na een zoekopdracht in Google op jouw website terecht komt. Dit is dus een ander soort verkeer dan het zogenaamde ‘betaald verkeer’. Dit laatste vormt het verkeer van bezoekers die op een door jou geplaatste advertentie hebben geklikt. En dan heb je nog de link op een andere website, die jij er al of niet tegen betaling op hebt laten zetten. Mensen die daarop klikken worden geregistreerd als ‘referral’, ook wel verwijzende traffic genoemd. Het leukste is het ‘directe verkeer’. Kennelijk is jouw bedrijf dan zo bekend dat mensen zelf jouw webadres in de adresbalk van hun browser hebben getypt.

Veel traffic is nog niet voldoende

Veel traffic op je website hoeft nog niet altijd te betekenen dat je het als bedrijf ook goed doet. Heb je een webshop, dan wordt het misschien heel druk op jouw pagina’s. Wordt er vervolgens niet veel verkocht, dan vindt dus niet de gewenste conversie plaats. Eenvoudig gezegd: kijken wordt niet omgezet in kopen. Misschien zijn jouw prijzen te hoog of bied je net niet de juiste producten aan. Door het analyseren van de hoeveelheid traffic op diverse plekken binnen jouw website, kun je vaak al zien waar potentiële kopers afhaken. Dit is slechts één van de voorbeelden waarbij een overzicht van de traffic jou waardevolle informatie verschaft. 

Delen wordt gewaardeerd!

Reader Interactions

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.