De betekenis van het woord acquisitie is: het verwerven van klanten. Voor bedrijven natuurlijk een belangrijk onderdeel van hun bedrijfsvoering. Met het behouden van bestaande klanten en het verwerven van nieuwe klanten kan je immers je verkoop vergroten of tenminste behouden. Op welke manieren kan je allemaal aan acquisitie doen? Wat moet je vooral niet…
Lees verderOp social media kan je haast niet meer om ze heen: influencers. Hoewel velen influencer marketing als negatief beoordelen, is het een zeer effectief marketingmiddel voor bedrijven. Daarnaast heeft de Stichting Reclame Code in 2019 een nieuwe wetgeving ontwikkeld die het gebruik van influencer marketing betrouwbaarder moet maken. Die wetgeving heeft mogelijk effect op de…
Lees verderEen veelgehoorde term: SEO. Soms uitgesproken als één woord, soms als losse letters: S-E-O. Wat is het precies en waarom is SEO belangrijk? De letters van SEO staan voor de Engelse term Search Engine Optimization. In het Nederlands zeggen we zoekmachine optimalisatie. Met dit woord krijgen we al een duidelijk beeld van SEO, namelijk iets…
Lees verderZet de Zonnatura reclame aan tot verkoop en hoe kan de reclame verbeterd worden? Steeds meer merken zien in dat het keuzeproces van hun klanten veel onbewuster verloopt dan aanvankelijk gedacht. Unravel onderzoekt met neuromarketing-onderzoek wat de klant je niet vertelt. Veel keuzes van de klant komen onbewust tot stand. Of het nu gaat om…
Lees verder12.07.2020
2.2K
Hoe ervaren bezoekers de webshop van Coolblue? Welke kansen liggen er om de website gebruiksvriendelijker en beter converterend te maken? Om daar achter te komen, hebben we gekeken naar de ware beslissingsnemer: het brein. De whitepaper is in heldere taal geschreven en gratis en zonder verplichtingen aan te vragen. Na het invullen van het formulier…
Lees verder04.07.2020
2.1K
De grote adverteerders kiezen regelmatig voor reclame op televisie. Heeft televisiereclame (nog) zin nu er steeds minder tv wordt gekeken? Daarbij komt dat er veel mogelijkheden zijn om reclame te skippen. Mediaspelers worden steeds slimmer. Kies je bijvoorbeeld voor “uitzending gemist” dan kan je de reclameblokken overslaan. Via Netflix kijken is televisie kijken zonder reclame.…
Lees verder