Marketingtermen

Marketing is een wereld in beweging en kent veel marketingtermen. Vaak uit het Engels en niet altijd eenvoudig te doorgronden. Lees hier de uitleg van heel veel marketingtermen! Kennisdomein stelt je in staat de begrippen te begrijpen én waar nodig optimaal toe te passen.

Een online marketing specialist inhuren

Een marketingspecialist is iemand die je helpt je bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Maar wat doet een online marketingspecialist precies om je meer klanten, meer productbekendheid en een betere naam te geven? In dit blog kijken we naar de taken van een online marketingspecialist. We kunnen je ...

De kracht van online marketing

Zit je eraan te denken om online marketing in te zetten voor jouw bedrijf? Het is de sleutel tot meer zichtbaarheid, klantbehoud en groei. Hier lees je waarom en hoe je dit het beste aanpakt. Moet je marketing inzetten voor je bedrijf? Het antwoord op deze vraag is vrijwel altijd een volmondig ‘ja...

Online marketing specialisaties

Ontdek de kracht van online marketing specialisaties. In dit blog onthullen we de geheimen achter verschillende specialisaties en hoe deze jouw bedrijf kunnen laten groeien. Ga met ons mee op reis! Overweeg je gebruik te gaan maken van een of meerdere online marketing specialisaties dan is het handig...

Wat doet een bedrijfsadviseur

Wat doet een bedrijfsadviseur? Ontdek de taken en tools van een professional die je helpt bij bedrijfskundige vraagstukken. Of je nu een MKB-ondernemer bent of een ZZP’er, deze blog geeft antwoord op wie er baat heeft bij een bedrijfsadviseur en hoe deze expert je bedrijf kan adviseren. Lees ve...

De inzet van marketing (deel 3)

Het afgelopen decennium is de inzet van marketing in een stroomversnelling geraakt. Marketeers hebben afkortingen gecreëerd die de consument niet meer begrijpt. Heb jij bijvoorbeeld al eens gehoord van de termen; CPM, CPL, DMP, CTR, KPI, PPC, SEO en SEA? Ben je geen marketeer dan is de kans groot da...

Acquisitie: (nieuwe) klanten werven 

De betekenis van het woord acquisitie is: het verwerven van klanten. Voor bedrijven natuurlijk een belangrijk onderdeel van hun bedrijfsvoering. Met het behouden van bestaande klanten en het verwerven van nieuwe klanten kan je immers je verkoop vergroten of tenminste behouden. Op welke manieren kan ...

De toekomst van influencers

Op social media kan je haast niet meer om ze heen: influencers. Hoewel velen influencer marketing als negatief beoordelen, is het een zeer effectief marketingmiddel voor bedrijven. Daarnaast heeft de Stichting Reclame Code in 2019 een nieuwe wetgeving ontwikkeld die het gebruik van influencer marketi...

Waarom SEO belangrijk is

Een veelgehoorde term: SEO. Soms uitgesproken als één woord, soms als losse letters: S-E-O. Wat is het precies en waarom is SEO belangrijk? De letters van SEO staan voor de Engelse term Search Engine Optimization. In het Nederlands zeggen we zoekmachine optimalisatie. Met dit woord krijgen we al ee...

Heeft televisiereclame (nog) zin?

De grote adverteerders kiezen regelmatig voor reclame op televisie. Heeft televisiereclame (nog) zin nu er steeds minder tv wordt gekeken? Daarbij komt dat er veel mogelijkheden zijn om reclame te skippen. Mediaspelers worden steeds slimmer. Kies je bijvoorbeeld voor “uitzending gemist” dan kan j...

Een app laten maken voor je bedrijf

Een app laten maken voor je bedrijf is erg populair. De vraag is echter of het de moeite en de kosten waard is. In dit artikel zetten we voordelen en nadelen van een app laten maken op een rij. Feit is dat steeds meer mensen gebruik maken van mobiele apparaten. De smartphone en tablet zijn […]...