Methodieken

Meer weten over oudere, bewezen methodieken of juist nieuwsgierig naar de moderne? Hier lees je alles over methodieken zoals Agile en Scrum, Simon Sinek, het toepassen van de SWOT analyse of van het KISS principe.

KISS principe toepassen

Het KISS principe, met zijn focus op eenvoud, heeft grote impact in diverse sectoren. In deze blog leer je hoe je deze principes toepast om effectiever te communiceren en te werken. Hoe kun je het KISS principe toepassen? Laten we eerst kijken naar de betekenis ervan. Het KISS principe is afkomstig u...

Optimaliseer je marketing met See Think Do Care

Zie, Denk, Doe, Zorg. Dit is geen mantra, maar de basis van een effectieve marketingstrategie. Ontdek hoe het See Think Do Care-model van Google je kan helpen op te vallen in de marketingmassa. Lees verder! Het See Think Do Care model van Google (STDC) helpt je bij het inrichten en optimaliseren van ...

SWOT analyse: jouw route naar succes

SWOT-analyse: een handig hulpmiddel of onbegrijpelijk jargon? We leggen het je hier uit. Van de oorsprong tot het maken van je eigen SWOT-analyse, stap voor stap. Lees verder! SWOT analyse staat voor het analyseren van de Strengths, Weaknesses, Opportunities en Threats. In het Nederlands: Sterke punt...

Golden Circle Simon Sinek

Ontdek het krachtige Golden Circle-model van Simon Sinek! Leer waarom een hoger doel essentieel is voor inspirerend leiderschap. Lees verder voor inzichten en ontdek de impact van het Golden Circle model. Golden circle van Simon Sinek is een simpel maar krachtig model dat inspirerend leiderschap stim...

Betekenis marketing afkortingen

Dwaal je in de jungle van marketing afkortingen? In deze blogpost maken we het pad vrij! Leer de taal van marketeers en verbeter je zakelijke communicatie. De reis naar duidelijkheid begint hier! Marketing afkortingen zijn handig in gebruik maar je moet wel weten wat ze betekenen. Het zijn er nogal w...

De kracht van het AIDA-model: Stappenplan naar succesvolle klantconversie

AIDA – vier letters met grote impact in de marketingwereld. Maar wat betekenen ze en hoe kunnen ze jouw verkoop stimuleren? Dit blog onthult het stappenplan naar succesvolle klantconversie. Terwijl de marketing zich bedient van de meest moderne methodes, is het AIDA-model eigenlijk al best oud....

Toepassen van SMART

SMART, veel meer dan slim. Dit blog ontrafelt de essentie van dit principe en hoe het helpt bij het formuleren van doelstellingen. Lees verder voor een praktische gids naar effectieve, meetbare doelen. SMART is een Engels woord voor slim. Het wordt dan ook vaak vertaald als een slim principe. Echter,...

Break even point berekenen

Krijg inzicht in de financiële gezondheid van je bedrijf door je break-evenpunt te berekenen. Dit blog laat je de belangrijkste stappen zien. Lees verder voor een duidelijke uitleg. Wil je het break even point berekenen? Laten we eerst kijken naar de betekenis. Als we de term break even point één ...