Marketingtermen

Marketing is een wereld in beweging en kent veel marketingtermen. Vaak uit het Engels en niet altijd eenvoudig te doorgronden. Lees hier de uitleg van heel veel marketingtermen! Kennisdomein stelt je in staat de begrippen te begrijpen én waar nodig optimaal toe te passen.

Balans tussen datagebruik en datamisbruik

In de schaduwzone van datagebruik en datamisbruik bevinden we ons vaak zonder het te weten. Geïnspireerd door ‘The Great Hack’ duiken we in de wereld van data privacy. We analyseren, bespreken en vragen ons af: Waar ligt de grens? Wat is de grens van datagebruik en wanneer hebben we het ...

Efficiënt online adverteren

Goedkoop online adverteren, te mooi om waar te zijn? Nee, het kan echt! In dit blog laten we zien hoe je de beste resultaten behaalt zonder bakken geld te verspillen. Geloof ons, het is makkelijker dan je denkt. Je wordt er doorlopend mee om je oren geslagen: ‘Maak reclame op internet, het is goed ...

Handig handelen met barter deals

Ruilen als een pro? Lees hoe je met een barter deal een knap staaltje ‘ouderwets’ handelen verricht, zonder een cent uit te geven. Leer de kneepjes van dit boeiende zakelijke fenomeen. Een ‘barter deal sluiten’ staat eigenlijk voor ruilhandel. Barter deal is dan ook een Engels...

De kracht van zoekmachine marketing

Hoger in de zoekmachine zonder een cent te betalen? Of juist zichtbaarheid kopen met advertenties? Zoekmachine marketing opent deuren naar online succes. Dit blog helpt je de keuze te maken tussen SEO, SEA en Social Media marketing. Zoekmachine marketing is een verzamelnaam voor activiteiten die de v...

Social media: uitleg, voordelen en aandachtspunten

Social media – het is overal om ons heen. Maar wat is het eigenlijk? In dit blog duiken we in de diepte van social media, de soorten, voordelen en ook de valkuilen. Praktisch, helder en vol bruikbare kennis! Social Media is een verzamelnaam voor online platforms waar mensen kennis, ervaringen e...

De basis van affiliate marketing

Je hebt de term ‘affiliate marketing’ vast wel eens gehoord. Maar wat is het eigenlijk en hoe werkt het precies? In deze blog leggen we het stap voor stap uit! Affiliate marketing is het promoten van producten of diensten van een bedrijf door een derde, de affiliate. Met de opkomst van he...

FOMO: maak je bedrijf onmisbaar

Ken jij het principe van FOMO al? In dit blog leggen we uit wat deze marketingtechniek inhoudt en hoe jij deze effectief kan inzetten voor jouw bedrijf. Lees snel verder! FOMO is een Engelse afkorting en staat voor ‘Fear Of Missing Out’. In marketingkringen is het een bekende term. Zet je hem om ...

De kracht van een marketingpropositie

Stap in de wereld van marketing en ontdek de essentie van een marketingpropositie! We ontrafelen de waarde, de doelen en hoe deze jouw bedrijf een voorsprong kan geven. Binnen het marketing vakgebied heeft het woord propositie de betekenis van “belofte met betrekking tot de waarde van een product o...

KISS principe toepassen

Het KISS principe, met zijn focus op eenvoud, heeft grote impact in diverse sectoren. In deze blog leer je hoe je deze principes toepast om effectiever te communiceren en te werken. Hoe kun je het KISS principe toepassen? Laten we eerst kijken naar de betekenis ervan. Het KISS principe is afkomstig u...

Optimaliseer je marketing met See Think Do Care

Zie, Denk, Doe, Zorg. Dit is geen mantra, maar de basis van een effectieve marketingstrategie. Ontdek hoe het See Think Do Care-model van Google je kan helpen op te vallen in de marketingmassa. Lees verder! Het See Think Do Care model van Google (STDC) helpt je bij het inrichten en optimaliseren van ...