Marketingtermen

Marketing is een wereld in beweging en kent veel marketingtermen. Vaak uit het Engels en niet altijd eenvoudig te doorgronden. Lees hier de uitleg van heel veel marketingtermen! Kennisdomein stelt je in staat de begrippen te begrijpen én waar nodig optimaal toe te passen.

Betekenis marketing afkortingen

Dwaal je in de jungle van marketing afkortingen? In deze blogpost maken we het pad vrij! Leer de taal van marketeers en verbeter je zakelijke communicatie. De reis naar duidelijkheid begint hier! Marketing afkortingen zijn handig in gebruik maar je moet wel weten wat ze betekenen. Het zijn er nogal w...

Efficiënt investeren: de kunst van ROI

In de wereld van zaken doen is ROI koning. Maar hoe bereken je het precies en hoe kan het je helpen bij het nemen van bedrijfsbeslissingen? In deze blogpost leggen we het allemaal haarfijn uit! De afkorting ROI komt van de Engelse term Return On Investment. Het ROI geeft aan wat het rendement is op [...

De kracht van neuromarketing: begrijp je klant voor beter verkoopsucces

Hoe prikkel je de koopbehoefte met wetenschap? Welkom in de boeiende wereld van neuromarketing! Leer hoe je de hersenen van je klant begrijpt om effectiever te verkopen. Je zult misschien denken: ‘Neuro’, dat is toch een medische term? Inderdaad, dan zit je er niet ver naast. Neurologisch onderzo...

Meesterlijke pitch voorbereiden: tips & technieken

Klaar om je product of idee te verkopen met een perfecte pitch? Van de voorbereiding tot het slotwoord, dit blog leert je alles om indruk te maken. Lees verder voor gouden tips! De Nederlandse vertaling van het woord “pitch” is verkooppraatje. Het is een beknopte presentatie van een dienst of pro...

De kracht van affiliate marketing: hoe een netwerk je verkoop verhoogt

Affiliate marketing: een laagdrempelige manier om je bereik te vergroten, zonder flinke investering vooraf. Lees hier hoe samenwerken met een affiliate netwerk je verkoop kan boosten en kosten kan drukken. Samenwerken met een affiliate netwerk is niet nieuw maar wel hot. In tegenstelling tot bijvoorb...

Effectieve engagement marketing: van merkverbinding tot klantbetrokkenheid

Engagement: méér dan alleen betrokkenheid. Ontrafel met ons de kracht van engagement marketing, van merkverbinding tot klantdoel. Blijf lezen voor handige tips en inzichten! Engagement lijkt een eenvoudig te vertalen term. Meestal staat het voor ‘betrokkenheid’. Spreken we over ‘engagement ma...

De kracht van het AIDA-model: Stappenplan naar succesvolle klantconversie

AIDA – vier letters met grote impact in de marketingwereld. Maar wat betekenen ze en hoe kunnen ze jouw verkoop stimuleren? Dit blog onthult het stappenplan naar succesvolle klantconversie. Terwijl de marketing zich bedient van de meest moderne methodes, is het AIDA-model eigenlijk al best oud....

Wat is yield en revenue management?

Verkoop je goederen of diensten effectiever met yield en revenue management. Leer hoe je de prijselasticiteit optimaal benut en je winst maximaliseert. Lees verder en ontdek hoe! De termen Yield management en Revenue management worden meestal door elkaar gebruikt. Er wordt hetzelfde mee bedoeld: bij ...

Above en Below the fold

Boven of onder de vouw: klinkt ouderwets, toch? Maar deze krantenterm heeft grote invloed op online adverteren en webdesign. In dit blog leggen we uit waarom. Het Engelstalige begrip above en below the fold wordt in het Nederlands vertaald met ‘boven en onder de vouw’. Wat heeft dit met marketing...

Een betere marketing en sales funnel

Wil je jouw potentiële klanten converteren naar loyale klanten? Wij leiden je door het proces van het opbouwen van een effectieve marketing en sales funnel, een sleutel tot succesvolle verkoop! Kies je voor het opzetten van een marketing en sales funnel, dan nemen jouw marketing- en salesactiviteite...