Marketingtermen

Marketing is een wereld in beweging en kent veel marketingtermen. Vaak uit het Engels en niet altijd eenvoudig te doorgronden. Lees hier de uitleg van heel veel marketingtermen! Kennisdomein stelt je in staat de begrippen te begrijpen én waar nodig optimaal toe te passen.

Vakgebied

Onderwerp

Schrijver

KISS principe toepassen
KISS principe toepassen

KISS principe toepassen

Hoe kun je het KISS principe toepassen? Laten we eerst kijken naar de betekenis ervan. Het KISS principe is afkomstig uit de programmeurs-wereld en is een Engelse afkorting. Waar de letters precies voor staan wisselt nog wel eens: Keep it Short and SimpleKeep it Simple & StraightforwardKeep it Simple, StupidKeep it Smart & SimpleKeep it…

Lees verder
See Think Do Care model van Google
See Think Do Care model van Google

See Think Do Care

Het See Think Do Care model van Google (STDC) helpt je bij het inrichten en optimaliseren van al jouw stappen in de marketing en sales trechter. Het marketinglandschap is in de loop der jaren steeds uitgebreider geworden en hiermee is marketing voor steeds meer mensen een onderwerp waar zij graag met een grote boog omheen…

Lees verder
De voordelen van een advertorial
De voordelen van een advertorial

De voordelen van een advertorial

Wat zijn de voordelen van een advertorial? Allereerst is het belangrijk om te weten wat het precies is. Een advertorial is een speciaal soort advertentie met de opzet van een redactioneel artikel. Het is voor de lezer van een advertorial niet overduidelijk dat het in feite om een advertentie gaat. Het grote voordeel van advertorials…

Lees verder
Cookiewet toepassen voor jouw bedrijf
Cookiewet toepassen voor jouw bedrijf

Cookiewet toepassen voor jouw bedrijf

Sinds 5 juni 2012 is in Nederland een zogenaamde cookiewet van toepassing. In 2018 is deze cookiewet uitgebreid en aangescherpt. Wat houdt deze wet in en hoe kan je de nieuwe, Europese cookiewet toepassen voor jouw bedrijf? De Europese Commissie wil dat alle internetgebruikers in hun browserinstellingen kunnen bepalen of zij privacygevoelige cookies accepteren of…

Lees verder
Laat jouw website doelgericht groeien met on-page SEO
Laat jouw website doelgericht groeien met on-page SEO

Laat jouw website doelgericht groeien met on-page SEO

Search Engine Optimization, in het Nederlands ook wel zoekmachineoptimalisatie genoemd, is een belangrijke term in de internet marketingwereld. SEO is dan ook een groot begrip met veel onderdelen. Zo kan je zoekmachineoptimalisatie verdelen in een aantal subcategorieën, waaronder dus on-page SEO.  In dit artikel vertel ik wat on-page SEO is, waarom jij hiervan gebruik moet…

Lees verder
Wat doet een landingspagina
Wat doet een landingspagina

Wat doet een landingspagina

Een landingspagina is een pagina op een website en in feite is elke pagina op een website een landingspagina. Vraag is hoe bezoekers op een bepaalde website terecht komen. Hiervoor worden vaak zogenaamde speciale landingspagina’s ingericht.  Bezoekers van een website hebben de website op een bepaalde manier ontdekt. Dat kan door een zoekopdracht zijn maar…

Lees verder