Marketingtermen

Marketing is een wereld in beweging en kent veel marketingtermen. Vaak uit het Engels en niet altijd eenvoudig te doorgronden. Lees hier de uitleg van heel veel marketingtermen! Kennisdomein stelt je in staat de begrippen te begrijpen én waar nodig optimaal toe te passen.

Vakgebied

Onderwerp

Schrijver

Cialdini - Beïnvloeden en veranderen van gedrag
Cialdini - Beïnvloeden en veranderen van gedrag

Cialdini: beïnvloeden en veranderen van gedrag

Effectief verkopen moeilijk? Met de zes basisprincipes van Cialdini kan je mensen beïnvloeden en veranderen van gedrag wordt opeens stukken eenvoudiger. Robert Cialdini is een overtuigingsexpert, geboren op 27 april 1945 en Amerikaan.  Hij werd voornamelijk bekend om zijn boek Influence: The Psychology of Persuasion (Invloed, theorie en praktijk) uit 1984. Dit boek is maar…

Lees verder
Wat is Google voice search?
Wat is Google voice search?

Wat is Google voice search?

Stel jij jezelf de vraag “wat is Google voice search” dan kom je al veel te weten bij een letterlijke vertaling naar het Nederlands: spraakgestuurd zoeken. Simpelweg mondeling een vraag stellen en Google zoekt het antwoord voor je op. Google heeft Voice Search al geïntroduceerd in 2011 en inmiddels wordt er volop gebruik gemaakt van…

Lees verder
Het effect van website hosting
Het effect van website hosting

Het effect van website hosting

Website hosting, je kan niet zonder. Het effect van website hosting is groter dan je denkt, het maakt wel degelijk uit waar je je website parkeert. Het kiezen voor de juiste website hosting valt vaak niet mee, als je eenmaal weet welke voordelen en nadelen er allemaal aan kunnen kleven. En dat terwijl website hosting…

Lees verder
De invloed van influencers
De invloed van influencers

De invloed van influencers

Inmiddels een bekend fenomeen waarbij we direct kunnen concluderen dat de invloed van influencers steeds groter wordt. De manier waarop zij reclame maken wijkt af van de klassieke manier waarop reclameboodschappen worden verkondigd. De reclameboodschap staat niet meer op zichzelf, maar zit op een geloofwaardige manier verweven in het optreden van de influencer. Lees verder…

Lees verder
Over de grens van datagebruik en datamisbruik
Over de grens van datagebruik en datamisbruik

Over de grens van datagebruik en datamisbruik

Wat is de grens van datagebruik en wanneer hebben we het eerder over datamisbruik in marketing? Geïnspireerd door de film The Great Hack, over data privacy en online desinformatie, vertel ik over mijn ervaringen, geef ik uitleg over verschillende onderwerpen en stel ik tot slot verschillende vraagstukken ter discussie. De aankomende jaren zal data in…

Lees verder
Geld weggooien met online adverteren
Geld weggooien met online adverteren

Geld weggooien met online adverteren

Je wordt er doorlopend mee om je oren geslagen: ‘Maak reclame op internet, het is goed voor je bedrijf’. Nu zal je ons dit niet horen ontkennen, maar het maakt wél een belangrijk verschil hoe je dit doet. Binnen de online-marketing bestaan er diverse mogelijkheden om je doelgroep zo scherp mogelijk te benaderen. Als jij…

Lees verder