Plannen schrijven

Bekijk hier de beste blogs, tips en tricks over het schrijven van plannen. Het vakgebied ‘Plannen Schrijven’ gaat over het schrijven van bedrijfs- en ontwikkelingsplannen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld het schrijven van een businessplan of afdelingsplan. Hieronder vind je een opsomming van interessante artikelen die jou hiermee verder helpen.

Een missie formuleren

Een missie formuleren kan enorm lastig zijn. Terwijl het toch vaak maar om een korte tekst gaat die  soms uit één, soms uit een paar zinnen bestaat. In ons blog ‘Het verschil tussen een missie en een visie’ hebben we al uitgelegd wat de begrippen precies betekenen. In dit blog proberen we ...

De inzet van marketing (deel 3)

Het afgelopen decennium is de inzet van marketing in een stroomversnelling geraakt. Marketeers hebben afkortingen gecreëerd die de consument niet meer begrijpt. Heb jij bijvoorbeeld al eens gehoord van de termen; CPM, CPL, DMP, CTR, KPI, PPC, SEO en SEA? Ben je geen marketeer dan is de kans groot da...

Het nut van een businessplan (deel 2)

Wat is nu de juiste manier om te starten en wat is het nut van een businessplan? Waar sommigen zonder plan een bedrijf opstarten denken anderen na over de oprichting totdat ze een ons wegen en komt het bedrijf nooit van de grond. Kun je zonder businessplan van start gaan of loont het om een […...

Kickstart voor jouw bedrijf of afdeling (deel 1)

In deze blogreeks lees je meer over de vraag waarom het belangrijk is om vooraf na te denken over de bestaansreden, missie, visie en kernwaarden van jouw bedrijf. Daarnaast vertel ik over het nut van een (business)plan en de waarde van mensen voor je bedrijf. Voor zowel de werknemer als de klant is h...

Tools ter voorbereiding op een OGSM: BCG-matrix

Een OGSM helpt je om een strategisch plan te maken en vervolgens de voortgang te monitoren. Het allermoeilijkste daarbij is om je doel te bepalen en je strategie, oftewel: hoe je daar wil komen. Er zijn tools die je helpen analyseren waar je nu bent en tools om strategische opties in kaart te brengen...

Tools om te helpen bij de voorbereiding op een OGSM

Een OGSM helpt je om een strategisch plan te maken en vervolgens de voortgang te monitoren. Het aller moeilijkste daarbij is om je doel te bepalen en je strategie, ofwel: hoe je daar wil komen. Er zijn tools die je helpen analyseren waar je nu staat, en tools om strategische opties in kaart te brenge...

In 10 stappen je merk in de markt zetten

Ontdek hoe je in tien simpele stappen je merk laat uitblinken. Leer de kneepjes van branding, herkenning creëren, en een sterk vertrouwen opbouwen bij je publiek. Start vandaag nog je succesvolle reis! Wanneer je een nieuw bedrijf probeert te promoten, ben je voornamelijk gefocust op branding. Je on...

Tips voor een goede bedrijfsanalyse

Bedrijfsanalyse: essentieel, maar vaak onbegrepen. Hoe pak je het aan? Wat zijn de technieken en waarom is het zo cruciaal? Hier geven we bruikbare tips voor een krachtige bedrijfsanalyse. Laat je meevoeren in de wereld van strategisch inzicht! Dat een bedrijfsanalyse belangrijk is, is bekend maar ti...

Wat is OGSM?

Duik in de wereld van OGSM, de krachtige methodiek die Fortune 500 organisaties gebruiken voor strategische planning. Leer hoe je scherpe, meetbare doelen stelt die passen op één A4. OGSM is een bewezen managementmethodiek die gebruikt wordt door onder andere veel Fortune 500 organisaties. Organisa...

Zelf een bedrijfsplan schrijven

Jij wilt een start maken met ondernemen, maar weet niet waar te beginnen? Laat ons je helpen met het schrijven van je eigen bedrijfsplan. Dit blog geeft je een duidelijk stappenplan. Lees snel verder! Startende ondernemers willen vaak zelf een bedrijfsplan schrijven. Het bedrijfsplan, ook wel busines...