Bekijk hier de beste blogs, tips en tricks over het schrijven van plannen. Het vakgebied ‘Plannen Schrijven’ gaat over het schrijven van bedrijfs- en ontwikkelingsplannen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld het schrijven van een businessplan of afdelingsplan. Hieronder vind je een opsomming van interessante artikelen die jou hiermee verder helpen.
Het afgelopen decennium is de inzet van marketing in een stroomversnelling geraakt. Marketeers hebben afkortingen gecreëerd die de consument niet meer begrijpt. Heb jij bijvoorbeeld al eens gehoord van de termen; CPM, CPL, DMP, CTR, KPI, PPC, SEO en SEA? Ben je geen marketeer dan is de kans groo...
Wat is nu de juiste manier om te starten en wat is het nut van een businessplan? Waar sommigen zonder plan een bedrijf opstarten denken anderen na over de oprichting totdat ze een ons wegen en komt het bedrijf nooit van de grond. Kun je zonder businessplan van start gaan of loont het om een […...
In deze blogreeks lees je meer over de vraag waarom het belangrijk is om vooraf na te denken over de bestaansreden, missie, visie en kernwaarden van jouw bedrijf. Daarnaast vertel ik over het nut van een (business)plan en de waarde van mensen voor je bedrijf. Voor zowel de werknemer als de klant is h...
Lees het ebook ‘Tips voor bedrijven en afdelingen’. Krijg direct meer inzicht in het schrijven van een plan, het aanbrengen van structuur en het verbeteren van jouw marketing en communicatie. Bedrijfsadvies & Inhuren van een business consultant Wil je vrijblijvend informatie ontvange...
Een OGSM helpt je om een strategisch plan te maken en vervolgens de voortgang te monitoren. Het allermoeilijkste daarbij is om je doel te bepalen en je strategie, oftewel: hoe je daar wil komen. Er zijn tools die je helpen analyseren waar je nu bent en tools om strategische opties in kaart te brengen...
Een OGSM helpt je om een strategisch plan te maken en vervolgens de voortgang te monitoren. Het aller moeilijkste daarbij is om je doel te bepalen en je strategie, ofwel: hoe je daar wil komen. Er zijn tools die je helpen analyseren waar je nu staat, en tools om strategische opties in kaart te brenge...
Wanneer je een nieuw bedrijf probeert te promoten, ben je voornamelijk gefocust op branding. Je ontwerpt een nieuw logo en laat je bedrijfskleuren overal op je website zien. Het belangrijkste onderdeel van branding is om het publiek een goed gevoel te geven bij je bedrijf en een herkenningspunt te cr...
Dat een bedrijfsanalyse belangrijk is, is bekend maar tips voor een goede bedrijfsanalyse zijn niet zo gemakkelijk te vinden. Wikipedia is heel summier als het om het begrip bedrijfsanalyse gaat; er is niet veel meer te lezen dan “Bedrijfsanalyse is een set van taken, kennis en technieken die ...
OGSM is een bewezen managementmethodiek die gebruikt wordt door onder andere veel Fortune 500 organisaties. Organisaties als Coca Cola, Mars en Jeep gebruiken het als tool voor het creëren van een strategische planning. Deze is een stuk gedetailleerder dan de organisatie roadmap. De methodiek is...