Branding

Branding, letterlijk “brandmerken” is een middel om producten of organisaties van elkaar te onderscheiden. Wil je meer weten over branding dan kan je hier alles lezen over dit belangrijke instrument binnen marketing dat als doel heeft unieke associaties te creëren bij doelgroepen.

De toekomst van influencers

Op social media kan je haast niet meer om ze heen: influencers. Hoewel velen influencer marketing als negatief beoordelen, is het een zeer effectief marketingmiddel voor bedrijven. Daarnaast heeft de Stichting Reclame Code in 2019 een nieuwe wetgeving ontwikkeld die het gebruik van influencer marketi...

Coolblue, Bol.com en Zalando: geschiedenis van de webwinkel

We kennen allemaal de grote webshops als Coolblue, Bol.com en Zalando, maar wat weten we eigenlijk over hun ontstaansgeschiedenis? Gewend als we inmiddels zijn aan het online shoppen, vergeten we bijna dat deze mogelijkheid nog helemaal niet zo lang bestaat. Natuurlijk, al sinds het begin van deze ee...

In 10 stappen je merk in de markt zetten

Wanneer je een nieuw bedrijf probeert te promoten, ben je voornamelijk gefocust op branding. Je ontwerpt een nieuw logo en laat je bedrijfskleuren overal op je website zien. Het belangrijkste onderdeel van branding is om het publiek een goed gevoel te geven bij je bedrijf en een herkenningspunt te cr...

De basis over neuromarketing

Hoe kan je met neuromarketing reclames, verpakkingen en websites optimaliseren? Hoe voer je eigenlijk goed neuromarketing onderzoek uit? In dit blog leert Tim Zuidgeest je over de basis van neuromarketing en hoe brein-data omgetoverd kan worden tot heldere inzichten en optimalisaties. Je hebt waarsch...

Heeft televisiereclame (nog) zin?

De grote adverteerders kiezen regelmatig voor reclame op televisie. Heeft televisiereclame (nog) zin nu er steeds minder tv wordt gekeken? Daarbij komt dat er veel mogelijkheden zijn om reclame te skippen. Mediaspelers worden steeds slimmer. Kies je bijvoorbeeld voor “uitzending gemist”...

Een app laten maken voor je bedrijf

Een app laten maken voor je bedrijf is erg populair. De vraag is echter of het de moeite en de kosten waard is. In dit artikel zetten we voordelen en nadelen van een app laten maken op een rij. Feit is dat steeds meer mensen gebruik maken van mobiele apparaten. De smartphone en tablet zijn […]...

Een huisstijl laten ontwerpen

De kracht van je bedrijf zit hem niet alleen in de diensten en producten die je voortbrengt. Een huisstijl laten ontwerpen is tevens belangrijk voor de uitstraling van het bedrijf. Die uitstraling kun je professioneel laten vormgeven door iemand die verstand heeft van huisstijl creatie. Wanneer deze ...

De invloed van influencers

Inmiddels een bekend fenomeen waarbij we direct kunnen concluderen dat de invloed van influencers steeds groter wordt. De manier waarop zij reclame maken wijkt af van de klassieke manier waarop reclameboodschappen worden verkondigd. De reclameboodschap staat niet meer op zichzelf, maar zit op een gel...

9 Tips voor het organiseren van een succesvol evenement

Je hebt iets te vertellen of te vieren en wilt daar een evenement van maken. Je kunt dan best wat tips voor het organiseren van een succesvol evenement gebruiken. Er komt namelijk heel wat bij kijken om een evenement te organiseren dat de deelnemers niet snel vergeten, een feest dat leuk was, bijzond...

Wat is een marketing propositie?

Binnen het marketing vakgebied heeft het woord propositie de betekenis van “belofte met betrekking tot de waarde van een product of dienst”. In het Engels: value proposition. Meer in het algemeen wordt met het woord propositie gedoeld op een bewering. Ook wordt met propositie wel g...