fbpx

Branding

Branding, letterlijk “brandmerken” is een middel om producten of organisaties van elkaar te onderscheiden. Wil je meer weten over branding dan kan je hier alles lezen over dit belangrijke instrument binnen marketing dat als doel heeft unieke associaties te creëren bij doelgroepen.

Vakgebied

Onderwerp

Schrijver

Coolblue, Bol.com en Zalando: geschiedenis van de webwinkel
Coolblue, Bol.com en Zalando: geschiedenis van de webwinkel

Coolblue, Bol.com en Zalando: geschiedenis van de webwinkel

We kennen allemaal de grote webshops als Coolblue, Bol.com en Zalando, maar wat weten we eigenlijk over hun ontstaansgeschiedenis? Gewend als we inmiddels zijn aan het online shoppen, vergeten we bijna dat deze mogelijkheid nog helemaal niet zo lang bestaat. Natuurlijk, al sinds het begin van deze eeuw zijn er online bedrijven actief, maar de…

Lees verder
In 10 stappen je merk in de markt zetten
In 10 stappen je merk in de markt zetten

In 10 stappen je merk in de markt zetten

Wanneer je een nieuw bedrijf probeert te promoten, ben je voornamelijk gefocust op branding. Je ontwerpt een nieuw logo en laat je bedrijfskleuren overal op je website zien. Het belangrijkste onderdeel van branding is om het publiek een goed gevoel te geven bij je bedrijf en een herkenningspunt te creëren voor in de toekomst.  Lees…

Lees verder

De basis over neuromarketing

Hoe kan je met neuromarketing reclames, verpakkingen en websites optimaliseren? Hoe voer je eigenlijk goed neuromarketing onderzoek uit? In dit blog leert Tim Zuidgeest je over de basis van neuromarketing en hoe brein-data omgetoverd kan worden tot heldere inzichten en optimalisaties. Je hebt waarschijnlijk meerdere definities van neuromarketing gelezen toen je op het internet meer…

Lees verder
Heeft televisiereclame (nog) zin?
Heeft televisiereclame (nog) zin?

Heeft televisiereclame (nog) zin?

De grote adverteerders kiezen regelmatig voor reclame op televisie. Heeft televisiereclame (nog) zin nu er steeds minder tv wordt gekeken? Daarbij komt dat er veel mogelijkheden zijn om reclame te skippen. Mediaspelers worden steeds slimmer. Kies je bijvoorbeeld voor “uitzending gemist” dan kan je de reclameblokken overslaan. Via Netflix kijken is televisie kijken zonder reclame.…

Lees verder
Een app laten maken voor je bedrijf
Een app laten maken voor je bedrijf

Een app laten maken voor je bedrijf

Een app laten maken voor je bedrijf is erg populair. De vraag is echter of het de moeite en de kosten waard is. In dit artikel zetten we voordelen en nadelen van een app laten maken op een rij. Feit is dat steeds meer mensen gebruik maken van mobiele apparaten. De smartphone en tablet zijn…

Lees verder
Een huisstijl laten ontwerpen
Een huisstijl laten ontwerpen

Een huisstijl laten ontwerpen

De kracht van je bedrijf zit hem niet alleen in de diensten en producten die je voortbrengt. Een huisstijl laten ontwerpen is tevens belangrijk voor de uitstraling van het bedrijf. Die uitstraling kun je professioneel laten vormgeven door iemand die verstand heeft van huisstijl creatie. Wanneer deze huisstijl geleidelijk bekend raakt bij jouw (toekomstige) klanten,…

Lees verder