Salestermen

Word je tijdens besprekingen met salestermen om de oren geslagen die je niet volledig begrijpt? Je vindt hier, op deze speciale pagina van kennisdomein uitleg over tientallen salestermen. Zo ben je snel volledig op de hoogte van alle ins en outs op het gebied van sales.

Acquisitie: (nieuwe) klanten werven 

De betekenis van het woord acquisitie is: het verwerven van klanten. Voor bedrijven natuurlijk een belangrijk onderdeel van hun bedrijfsvoering. Met het behouden van bestaande klanten en het verwerven van nieuwe klanten kan je immers je verkoop vergroten of tenminste behouden. Op welke manieren kan ...

Een bedrijfspresentatie voorbereiden

Een bedrijfspresentatie voorbereiden vraagt om creativiteit én structuur. Direct beginnen met het maken van een Powerpoint is geen goed idee. Beter is om eerst de geest ruimte te geven voor creativiteit. Ga bijvoorbeeld een boswandeling maken of loop langs de zee om eens goed na te denken en ideeën...

Cialdini: beïnvloeden en veranderen van gedrag

Effectief verkopen moeilijk? Met de zes basisprincipes van Cialdini kan je mensen beïnvloeden en veranderen van gedrag wordt opeens stukken eenvoudiger. Robert Cialdini is een overtuigingsexpert, geboren op 27 april 1945 en Amerikaan.  Hij werd voornamelijk bekend om zijn boek Influence: The Ps...

Handig handelen met barter deals

Ruilen als een pro? Lees hoe je met een barter deal een knap staaltje ‘ouderwets’ handelen verricht, zonder een cent uit te geven. Leer de kneepjes van dit boeiende zakelijke fenomeen. Een ‘barter deal sluiten’ staat eigenlijk voor ruilhandel. Barter deal is dan ook een Engels...

De kracht van KPI’s

Wat zijn KPI’s eigenlijk en hoe maak je ze concreet? Dit blog geeft je een heldere kijk op dit veelgebruikte bedrijfsinstrument. Snap hoe het werkt, én hoe het je bedrijf vooruit helpt! KPI is de afkorting van Key Performance Indicator. In het Nederlands: kritieke prestatie-indicatoren. Deze w...

FOMO: maak je bedrijf onmisbaar

Ken jij het principe van FOMO al? In dit blog leggen we uit wat deze marketingtechniek inhoudt en hoe jij deze effectief kan inzetten voor jouw bedrijf. Lees snel verder! FOMO is een Engelse afkorting en staat voor ‘Fear Of Missing Out’. In marketingkringen is het een bekende term. Zet je hem om ...

Meesterlijke pitch voorbereiden: tips & technieken

Klaar om je product of idee te verkopen met een perfecte pitch? Van de voorbereiding tot het slotwoord, dit blog leert je alles om indruk te maken. Lees verder voor gouden tips! De Nederlandse vertaling van het woord “pitch” is verkooppraatje. Het is een beknopte presentatie van een dienst of pro...

De kracht van het AIDA-model: Stappenplan naar succesvolle klantconversie

AIDA – vier letters met grote impact in de marketingwereld. Maar wat betekenen ze en hoe kunnen ze jouw verkoop stimuleren? Dit blog onthult het stappenplan naar succesvolle klantconversie. Terwijl de marketing zich bedient van de meest moderne methodes, is het AIDA-model eigenlijk al best oud....

Wat is yield en revenue management?

Verkoop je goederen of diensten effectiever met yield en revenue management. Leer hoe je de prijselasticiteit optimaal benut en je winst maximaliseert. Lees verder en ontdek hoe! De termen Yield management en Revenue management worden meestal door elkaar gebruikt. Er wordt hetzelfde mee bedoeld: bij ...

Een betere marketing en sales funnel

Wil je jouw potentiële klanten converteren naar loyale klanten? Wij leiden je door het proces van het opbouwen van een effectieve marketing en sales funnel, een sleutel tot succesvolle verkoop! Kies je voor het opzetten van een marketing en sales funnel, dan nemen jouw marketing- en salesactiviteite...