Salestermen

Word je tijdens besprekingen met salestermen om de oren geslagen die je niet volledig begrijpt? Je vindt hier, op deze speciale pagina van kennisdomein uitleg over tientallen salestermen. Zo ben je snel volledig op de hoogte van alle ins en outs op het gebied van sales.

Vakgebied

Onderwerp

Schrijver

Een bedrijfspresentatie voorbereiden
Een bedrijfspresentatie voorbereiden

Een bedrijfspresentatie voorbereiden

Een bedrijfspresentatie voorbereiden vraagt om creativiteit én structuur. Direct beginnen met het maken van een Powerpoint is geen goed idee. Beter is om eerst de geest ruimte te geven voor creativiteit. Ga bijvoorbeeld een boswandeling maken of loop langs de zee om eens goed na te denken en ideeën te krijgen. Ook als je veel…

Lees verder
Cialdini - Beïnvloeden en veranderen van gedrag
Cialdini - Beïnvloeden en veranderen van gedrag

Cialdini: beïnvloeden en veranderen van gedrag

Effectief verkopen moeilijk? Met de zes basisprincipes van Cialdini kan je mensen beïnvloeden en veranderen van gedrag wordt opeens stukken eenvoudiger. Robert Cialdini is een overtuigingsexpert, geboren op 27 april 1945 en Amerikaan.  Hij werd voornamelijk bekend om zijn boek Influence: The Psychology of Persuasion (Invloed, theorie en praktijk) uit 1984. Dit boek is maar…

Lees verder
Barter deal sluiten
Barter deal sluiten

Barter deal sluiten

Een ‘barter deal sluiten’ staat eigenlijk voor ruilhandel. Barter deal is dan ook een Engelse term voor ruilhandel. Bartering is dan ook een vorm van zaken doen waarbij niet wordt betaald in geld maar een wederdienst wordt geleverd. We spreken dan ook wel van een barter deal of van countertrade. Bartering komt regelmatig voor in…

Lees verder
KPI - key performance indicator
KPI - key performance indicator

Wat is een KPI?

KPI is de afkorting van Key Performance Indicator. In het Nederlands: kritieke prestatie-indicatoren. Deze wordt ingezet om de prestaties van een bedrijf, merk of product te analyseren. Door middel van een objectieve meting kan bijvoorbeeld het succes van een bepaalde campagne worden gemeten. Ook succes op de lange termijn kan met behulp van KPI inzichtelijk…

Lees verder
FOMO Fear of missing out
FOMO Fear of missing out

Wat is FOMO?

FOMO is een Engelse afkorting en staat voor ‘Fear Of Missing Out’. In marketingkringen is het een bekende term. Zet je hem om naar het Nederlands, dan kom je uit op de angst om iets mis te lopen. Vaak is zo’n angst gerelateerd aan de situatie van andere mensen. Daarom valt de angst om bij…

Lees verder
Pitch - Tips voor een betere voorbereiding
Pitch - Tips voor een betere voorbereiding

Een pitch voorbereiden

De Nederlandse vertaling van het woord “pitch” is verkooppraatje. Het is een beknopte presentatie van een dienst of product. Een pitch wordt mondeling gehouden, soms ondersteund door beeldmateriaal in de vorm van foto’s, video of een PowerPoint. Tijdens een pitch wordt een product of dienst onder de aandacht gebracht en gepromoot met als doel het…

Lees verder