Neuromarketing

Hoe breng je neuromarketing in de praktijk? Lees hier alles over kleurenpsychologie, hoe je neuromarketing kunt inzetten voor jouw bedrijf en wat de nieuwste ontwikkelingen zijn. Geschreven door professionals uit het veld.

Vakgebied

Onderwerp

Schrijver

Kleuren en hun toepassingen
Kleuren en hun toepassingen

Kleuren en hun toepassingen

Dat kleuren iets met je doen is al sinds mensenheugenis bekend. Kleuren en hun toepassingen is een vervolg op ons eerdere blog “Kleurenpsychologie in de praktijk”. Dat blog was vooral gericht op toepassing van kleurenpsychologie in het bedrijfsleven. In dit blog kijken we meer gedetailleerd naar de betekenis van kleuren voor de mens en geven…

Lees verder
Zonnatura neuromarketing reclame-onderzoek 2
Zonnatura neuromarketing reclame-onderzoek 2

Zonnatura neuromarketing reclame-onderzoek

Zet de Zonnatura reclame aan tot verkoop en hoe kan de reclame verbeterd worden? Steeds meer merken zien in dat het keuzeproces van hun klanten veel onbewuster verloopt dan aanvankelijk gedacht. Unravel onderzoekt met neuromarketing-onderzoek wat de klant je niet vertelt. Veel keuzes van de klant komen onbewust tot stand. Of het nu gaat om…

Lees verder
Onderzoeksrapport Online Usability Coolblue
Onderzoeksrapport Online Usability Coolblue

Onderzoeksrapport Online Usability Coolblue

Hoe ervaren bezoekers de webshop van Coolblue? Welke kansen liggen er om de website gebruiksvriendelijker en beter converterend te maken? Om daar achter te komen, hebben we gekeken naar de ware beslissingsnemer: het brein. De whitepaper is in heldere taal geschreven en gratis en zonder verplichtingen aan te vragen. Na het invullen van het formulier…

Lees verder
Booking.com psychologisch ontrafeld. Een whitepaper met ruim 101 inzichten
Booking.com psychologisch ontrafeld. Een whitepaper met ruim 101 inzichten

Booking.com psychologisch ontrafeld

Wat maakt Booking.com zo succesvol? Natuurlijk is het aanbod bijzonder compleet. Maar de boekingsgigant staat ook vol van psychologische beïnvloeding. Welke ‘trucs’ gebruikt Booking.com? Wat is de psychologie erachter? En belangrijk, hoe kan je zelf deze inzichten vervolgens gebruiken om nóg effectiever online te worden? Ik neem je mee in een consumentenpsychologische tour langs Booking.com.…

Lees verder

De basis over neuromarketing

Hoe kan je met neuromarketing reclames, verpakkingen en websites optimaliseren? Hoe voer je eigenlijk goed neuromarketing onderzoek uit? In dit blog leert Tim Zuidgeest je over de basis van neuromarketing en hoe brein-data omgetoverd kan worden tot heldere inzichten en optimalisaties. Je hebt waarschijnlijk meerdere definities van neuromarketing gelezen toen je op het internet meer…

Lees verder
Een huisstijl laten ontwerpen
Een huisstijl laten ontwerpen

Een huisstijl laten ontwerpen

De kracht van je bedrijf zit hem niet alleen in de diensten en producten die je voortbrengt. Een huisstijl laten ontwerpen is tevens belangrijk voor de uitstraling van het bedrijf. Die uitstraling kun je professioneel laten vormgeven door iemand die verstand heeft van huisstijl creatie. Wanneer deze huisstijl geleidelijk bekend raakt bij jouw (toekomstige) klanten,…

Lees verder