Neuromarketing

Hoe breng je neuromarketing in de praktijk? Lees hier alles over kleurenpsychologie, hoe je neuromarketing kunt inzetten voor jouw bedrijf en wat de nieuwste ontwikkelingen zijn. Geschreven door professionals uit het veld.

De inzet van marketing (deel 3)

Het afgelopen decennium is de inzet van marketing in een stroomversnelling geraakt. Marketeers hebben afkortingen gecreëerd die de consument niet meer begrijpt. Heb jij bijvoorbeeld al eens gehoord van de termen; CPM, CPL, DMP, CTR, KPI, PPC, SEO en SEA? Ben je geen marketeer dan is de kans groo...

Kleuren en hun toepassingen

Dat kleuren iets met je doen is al sinds mensenheugenis bekend. Kleuren en hun toepassingen is een vervolg op ons eerdere blog “Kleurenpsychologie in de praktijk”. Dat blog was vooral gericht op toepassing van kleurenpsychologie in het bedrijfsleven. In dit blog kijken we meer gedetaill...

Zonnatura neuromarketing reclame-onderzoek

Bij Unravel Research kijken we in het brein om marketing effectiever te maken. Daar komt heel wat bij kijken. We beschikken over de meest precieze en comfortabele apparatuur – en werken uitsluitend met wetenschappelijk gevalideerde metrics. Maar ons ware geheim… dat zijn de mensen die hi...

Onderzoeksrapport Online Usability Coolblue

Over Unravel Research Bij Unravel Research kijken we in het brein om marketing effectiever te maken. Daar komt heel wat bij kijken. We beschikken over de meest precieze en comfortabele apparatuur – en werken uitsluitend met wetenschappelijk gevalideerde metrics. Maar ons ware geheim… dat...

Booking.com psychologisch ontrafeld

Wat maakt Booking.com zo succesvol? Natuurlijk is het aanbod bijzonder compleet. Maar de boekingsgigant staat ook vol van psychologische beïnvloeding. Welke ‘trucs’ gebruikt Booking.com? Wat is de psychologie erachter? En belangrijk, hoe kan je zelf deze inzichten vervolgens gebrui...

De basis over neuromarketing

Hoe kan je met neuromarketing reclames, verpakkingen en websites optimaliseren? Hoe voer je eigenlijk goed neuromarketing onderzoek uit? In dit blog leert Tim Zuidgeest je over de basis van neuromarketing en hoe brein-data omgetoverd kan worden tot heldere inzichten en optimalisaties. Je hebt waarsch...

Een huisstijl laten ontwerpen

De kracht van je bedrijf zit hem niet alleen in de diensten en producten die je voortbrengt. Een huisstijl laten ontwerpen is tevens belangrijk voor de uitstraling van het bedrijf. Die uitstraling kun je professioneel laten vormgeven door iemand die verstand heeft van huisstijl creatie. Wanneer deze ...

Wat is FOMO?

FOMO is een Engelse afkorting en staat voor ‘Fear Of Missing Out’. In marketingkringen is het een bekende term. Zet je hem om naar het Nederlands, dan kom je uit op de angst om iets mis te lopen. Vaak is zo’n angst gerelateerd aan de situatie van andere mensen. Daarom valt de ang...

Neuromarketing in de praktijk

Hoe werkt neuromarketing in de praktijk? Laten we eerst eens kijken wat het begrip “neuromarketing” inhoudt. Op Wikipedia kunnen we lezen dat het een relatief nieuw vakgebied is waarbij medische technieken en inzichten uit de neurowetenschap worden toegepast op het terrein van...

Wat is neuromarketing?

Je zult misschien denken: ‘Neuro’, dat is toch een medische term? Inderdaad, dan zit je er niet ver naast. Neurologisch onderzoek is diepgaand onderzoek naar de hersenfuncties van de mens. Maar intussen is deze tak van wetenschap ook ontdekt in de wereld van marketing. Neuromarketing ba...