Bedrijfstermen

Bedrijfstermen, vaak uit het Engels of weergegeven in een afkorting, zijn er in overvloed. Van stakeholder tot CEO, businessplan, outsourcing en roadmap. Je leest hier de exacte betekenis in goed leesbare blogs, geschreven door professionals.

Tips voor startups

Ben je klaar om je startup te verwezenlijken? In dit blog delen we waardevolle tips en inzichten die je op weg helpen. Zet vandaag nog je eerste stap! In dit artikel geven we tips voor startups. We vertellen je eerst wat een startup eigenlijk is en wat de hoofdkenmerken ervan zijn. Ook geven we een [...

Leiding geven aan een bedrijf

Leiderschap is een kunst en een wetenschap. Ontdek de geheimen van effectief leiderschap, leer diverse stijlen kennen en vind handige tips om jouw bedrijf te optimaliseren. Lees verder en ontgrendel jouw leiderschapspotentieel! De positie van leider van een bedrijf kan soms eenzaam zijn. Het is pitti...

Je bedrijf verbeteren

Wil je jouw bedrijf naar een hoger niveau tillen, maar weet je niet waar te beginnen? Ontdek hoe je dat aanpakt, van bedrijfsprocessen tot online marketing, in dit blog. Je bedrijf verbeteren kan op tal van manieren en gebieden en daarnaast zijn er ook verschillende doelen: misschien wil je bestaande...

Je bedrijf verkopen

Overweeg je je bedrijf te verkopen, maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Dit blog biedt een duidelijk stappenplan en belicht de complexe aspecten van een bedrijfsverkoop. Duik erin en ga goed voorbereid op weg naar een succesvolle transactie! Een waar life-event: je bedrijf verkopen. Je kunt ...

Wat doet een bedrijfsadviseur

Voor ondernemers een belangrijke vraag: wat doet een bedrijfsadviseur, ook wel business consultant genoemd. In dit blog vertellen we over de taken van een bedrijfsadviseur en voor wie zo’n adviseur geschikt is. Zo kan je als ondernemer in het MKB een beroep doen op zijn (haar) diensten maar ook als...

Een missie formuleren

Een missie formuleren kan enorm lastig zijn. Terwijl het toch vaak maar om een korte tekst gaat die  soms uit één, soms uit een paar zinnen bestaat. In ons blog ‘Het verschil tussen een missie en een visie’ hebben we al uitgelegd wat de begrippen precies betekenen. In dit blog proberen we ...

De inzet van marketing (deel 3)

Het afgelopen decennium is de inzet van marketing in een stroomversnelling geraakt. Marketeers hebben afkortingen gecreëerd die de consument niet meer begrijpt. Heb jij bijvoorbeeld al eens gehoord van de termen; CPM, CPL, DMP, CTR, KPI, PPC, SEO en SEA? Ben je geen marketeer dan is de kans groot da...

Het nut van een businessplan (deel 2)

Wat is nu de juiste manier om te starten en wat is het nut van een businessplan? Waar sommigen zonder plan een bedrijf opstarten denken anderen na over de oprichting totdat ze een ons wegen en komt het bedrijf nooit van de grond. Kun je zonder businessplan van start gaan of loont het om een […...

Kickstart voor jouw bedrijf of afdeling (deel 1)

In deze blogreeks lees je meer over de vraag waarom het belangrijk is om vooraf na te denken over de bestaansreden, missie, visie en kernwaarden van jouw bedrijf. Daarnaast vertel ik over het nut van een (business)plan en de waarde van mensen voor je bedrijf. Voor zowel de werknemer als de klant is h...

Het belang van employer branding

Voordat we vertellen wat het belang van employer branding is vertellen we eerst wat employer branding precies betekent. Als we deze twee woorden naar het Nederlands vertalen dan krijgen we werkgever en merk. Samengevat: werkgeversmerk. We doelen hier nu niet op zoiets als een logo maar op een veel ru...