Het nieuwe ondernemen is natuurlijk niet speciaal van deze tijd. Er is voortdurend sprake van innovatie, ook op het gebied van ondernemen. Toch is er momenteel duidelijk een nieuwe trend te zien. Belangrijke kenmerken van het nieuwe ondernemen zijn: DuurzaamheidEerlijkheid en transparantieMaatschappelijke verantwoordelijkheidFinancieel gewin staat niet vooropSamenwerking. Lees verder na de afbeelding. Het blijft altijd…
Lees verderEen goede CEO helpt een organisatie groeien, weet de juiste mensen te vinden en hen aan het bedrijf te binden: de kracht van de juiste mensen op de juiste plek. Het goed inzetten van de juiste mensen biedt veel potentie waar het maken van verkeerde keuzes juist risico’s met zich meebrengt. Bedenk dat de CEO…
Lees verderJe hebt iets te vertellen of te vieren en wilt daar een evenement van maken. Je kunt dan best wat tips voor het organiseren van een succesvol evenement gebruiken. Er komt namelijk heel wat bij kijken om een evenement te organiseren dat de deelnemers niet snel vergeten, een feest dat leuk was, bijzonder, leerzaam of…
Lees verderDe bedrijfsreputatie is van levensbelang. Een slechte reputatie van je bedrijf kan je in korte tijd veel klanten kosten, of erger. Een slechte bedrijfsreputatie verbeteren is dan ook heel belangrijk en moet snel gebeuren. Gelukkig is er veel te doen aan een slechte bedrijfsreputatie. Bedrijven hebben vaak maar een paar seconden om een eerste (goede)…
Lees verderPZ is de afkorting van Personeelszaken. Elk bedrijf dat personeel in dienst heeft, krijgt te maken met personeelszaken. De taken van de afdeling personeelszaken zijn overwegend uitvoerend van aard. Het beleid en de strategie met betrekking tot personeel behoren tot het takenpakket van het personeelsmanagement, afgekort tot HRM (Humanresourcesmanagement). Bij kleinere bedrijven zal het takenpakket…
Lees verderHet belang van een corporate identity is het direct herkenbaar zijn van je product of merk. Voor iedereen. Corporate identity moet niet worden verward met het begrip mission statement, hoewel beide begrippen wel overeenkomsten vertonen. Zowel corporate identity als mission statement gaan over de kern van je bedrijf. Het mission statement, vaak kortaf de missie,…
Lees verder