De Nederlandse vertaling van het woord “pitch” is verkooppraatje. Het is een beknopte presentatie van een dienst of product. Een pitch wordt mondeling gehouden, soms ondersteund door beeldmateriaal in de vorm van foto’s, video of een PowerPoint. Tijdens een pitch wordt een product of dienst onder de aandacht gebracht en gepromoot met als doel het…
Lees verderZe worden vaak in één adem genoemd: missie en visie. Wat is het verschil tussen een missie en een visie? Kort gezegd komt het hierop neer: “De missie is waar we voor staan, de visie is waar we voor gaan”. Elk zichzelf respecterend bedrijf heeft een missie en een visie. In deze stukken wordt het…
Lees verderWat heb jij als ondernemer te maken met een CAO ofwel een collectieve arbeidsovereenkomst? In beginsel niet zoveel als je werkzaam bent als zzp-er. Met nadruk staat hier ‘in beginsel’, want ook als zzp-er komt de collectieve arbeidsovereenkomst soms op je weg. Is jouw bedrijf al iets groter, met minstens één werknemer in dienst, dan…
Lees verderSMART is een Engels woord voor slim. Het wordt dan ook vaak vertaald als een slim principe. Echter, SMART is (ook) een afkorting van een aantal begrippen: Specifiek: betreft het een eenduidige doelstelling?Meetbaar: wanneer is het doel meetbaar of observeerbaar bereikt?Acceptabel: is het doel voor het management (of de doelgroep) acceptabel?Realistisch: betreft het een realistisch…
Lees verderDe bedrijfscultuur verbeteren binnen jouw bedrijf is niet eenvoudig maar ook niet onmogelijk. Om tot een verbetering van je bedrijfscultuur te komen moet je allereerst de heersende cultuur begrijpen. De organisatiecultuur is belangrijk voor bedrijfssucces; een slechte werksfeer gaat vrijwel altijd hand in hand met personeelsverloop en een hoog ziekteverzuim. Ook voelen medewerkers zich vaak…
Lees verder02.09.2019
1.1K
Wil je het break even point berekenen? Laten we eerst kijken naar de betekenis. Als we de term break even point één op één vertalen naar het Nederlands dan is de betekenis “gelijkspel”. Binnen het bedrijfsleven wordt met deze marketingterm de situatie bedoeld, waarin een bedrijf geen winst maakt maar ook geen verlies draait. Het…
Lees verder