SWOT analyse staat voor het analyseren van de Strengths, Weaknesses, Opportunities en Threats. In het Nederlands: Sterke punten, Zwakke punten, Kansen en Bedreigingen. Door een SWOT analyse te maken kan de strategie beter worden bepaald. Daarom wordt het ook wel een sterke-zwakteanalyse genoemd. Deze analyse is altijd een momentopname en staat meestal niet op zichzelf,…
Lees verderOf je nu een startende of bestaande ondernemer bent. De kracht zit in het gebruikmaken van de juiste kennis, kunde en ervaring. Hoe creëer je een goede propositie? Welke doelen gebruik je? En welke marketingmiddelen zet je in? Door middel van onze digitale whitepaper (16 pagina’s) geven wij jou hierin meer inzicht. De whitepaper is…
Lees verder03.09.2019
1.9K
Een businessplan wordt ook wel een ondernemingsplan genoemd. Het is een plan voor het starten van een nieuwe onderneming. Ook wanneer je van plan bent een bestaande onderneming over te nemen wordt doorgaans een businessplan gemaakt. Bestaande ondernemers gebruiken steeds vaker een ondernemingsplan dat zij voortdurend bijstellen. Op die manier kunnen zij beter in het…
Lees verderIntranet is een apart netwerk binnen een organisatie. Was het aanvankelijk uitsluitend bedoeld voor het delen van informatie binnen een organisatie, tegenwoordig biedt intranet veel meer mogelijkheden en voordelen. Het helpt werknemers bij het uitvoeren van hun werk. Zo kunnen bijvoorbeeld werkuren en verlofdagen worden geregistreerd en kan hierop algemene informatie over het bedrijf worden…
Lees verderEen organogram is een afbeelding, model of schema van de organisatiestructuur van een onderneming. Deze wordt ook wel een organisatieschema of organigram genoemd. Het doel van een organogram is het duidelijk en overzichtelijk in kaart brengen van de structuur van een onderneming: welke afdelingen en divisies zijn er, wie staat aan het hoofd en wie…
Lees verderBij een loyaliteitsprogramma blijkt uit de naam al duidelijk waar het om gaat: de loyaliteit van de klant moet worden vergroot. Dit betekent dat de klant gestimuleerd moet worden om zo vaak mogelijk terug te komen. Een loyaliteitsprogramma is dan ook vooral op binding van de klant gericht. Er moet een prikkel van uitgaan die…
Lees verder