Branding

Branding, letterlijk “brandmerken” is een middel om producten of organisaties van elkaar te onderscheiden. Wil je meer weten over branding dan kan je hier alles lezen over dit belangrijke instrument binnen marketing dat als doel heeft unieke associaties te creëren bij doelgroepen.

Vakgebied

Onderwerp

Schrijver

De invloed van influencers
De invloed van influencers

De invloed van influencers

Inmiddels een bekend fenomeen waarbij we direct kunnen concluderen dat de invloed van influencers steeds groter wordt. De manier waarop zij reclame maken wijkt af van de klassieke manier waarop reclameboodschappen worden verkondigd. De reclameboodschap staat niet meer op zichzelf, maar zit op een geloofwaardige manier verweven in het optreden van de influencer. Lees verder…

Lees verder
Organiseren van een succesvol evenement
Organiseren van een succesvol evenement

9 Tips voor het organiseren van een succesvol evenement

Je hebt iets te vertellen of te vieren en wilt daar een evenement van maken. Je kunt dan best wat tips voor het organiseren van een succesvol evenement gebruiken. Er komt namelijk heel wat bij kijken om een evenement te organiseren dat de deelnemers niet snel vergeten, een feest dat leuk was, bijzonder, leerzaam of…

Lees verder
Wat is een marketing propositie?
Wat is een marketing propositie?

Wat is een marketing propositie?

Binnen het marketing vakgebied heeft het woord propositie de betekenis van “belofte met betrekking tot de waarde van een product of dienst”. In het Engels: value proposition.   Meer in het algemeen wordt met het woord propositie gedoeld op een bewering. Ook wordt met propositie wel gedoeld op het doen van een voorstel of een aanbod.…

Lees verder
De voordelen van een advertorial
De voordelen van een advertorial

De voordelen van een advertorial

Wat zijn de voordelen van een advertorial? Allereerst is het belangrijk om te weten wat het precies is. Een advertorial is een speciaal soort advertentie met de opzet van een redactioneel artikel. Het is voor de lezer van een advertorial niet overduidelijk dat het in feite om een advertentie gaat. Het grote voordeel van advertorials…

Lees verder
Simon Sinek Golden Circle model
Simon Sinek Golden Circle model

Golden Circle Simon Sinek

Golden circle van Simon Sinek is een simpel maar krachtig model dat inspirerend leiderschap stimuleert. Start met ‘why’! Het formuleren van het hogere doel voor een onderneming wordt door velen als ‘vaag’ gezien. Dit hoeft echter niet zo te zijn. Het Golden Circle model van Simon Sinek gaat over de manier van denken, communiceren en…

Lees verder
Awareness - Hoe herkent een consument jouw merk?
Awareness - Hoe herkent een consument jouw merk?

Wat is awareness?

Het Engelse woord ‘awareness’ betekent letterlijk ‘bewust zijn’. Wordt de term binnen de marketing gehanteerd, dan wordt er mee aangeduid hoe bekend een merk is bij de consument. Eigenlijk spreken we dan over ‘brand awareness’. Hoe nadrukkelijk je merk bij een potentiële klant op de voorgrond treedt, is vooral van belang voor het succes van…

Lees verder