Adverteren

Advertising, especially on the internet, requires specific knowledge. Here you can read what you can and cannot do, how to avoid throwing money away and what requirements a good SEA campaign must meet. With tips from professionals in the field.

Vakgebied

Onderwerp

Schrijver

Heeft televisiereclame (nog) zin?
Heeft televisiereclame (nog) zin?

Heeft televisiereclame (nog) zin?

De grote adverteerders kiezen regelmatig voor reclame op televisie. Heeft televisiereclame (nog) zin nu er steeds minder tv wordt gekeken? Daarbij komt dat er veel mogelijkheden zijn om reclame te skippen. Mediaspelers worden steeds slimmer. Kies je bijvoorbeeld voor “uitzending gemist” dan kan je de reclameblokken overslaan. Via Netflix kijken is televisie kijken zonder reclame.…

Lees verder
Cialdini - Beïnvloeden en veranderen van gedrag
Cialdini - Beïnvloeden en veranderen van gedrag

Cialdini: beïnvloeden en veranderen van gedrag

Effectief verkopen moeilijk? Met de zes basisprincipes van Cialdini kan je mensen beïnvloeden en veranderen van gedrag wordt opeens stukken eenvoudiger. Robert Cialdini is een overtuigingsexpert, geboren op 27 april 1945 en Amerikaan.  Hij werd voornamelijk bekend om zijn boek Influence: The Psychology of Persuasion (Invloed, theorie en praktijk) uit 1984. Dit boek is maar…

Lees verder
Geld weggooien met online adverteren
Geld weggooien met online adverteren

Geld weggooien met online adverteren

Je wordt er doorlopend mee om je oren geslagen: ‘Maak reclame op internet, het is goed voor je bedrijf’. Nu zal je ons dit niet horen ontkennen, maar het maakt wél een belangrijk verschil hoe je dit doet. Binnen de online-marketing bestaan er diverse mogelijkheden om je doelgroep zo scherp mogelijk te benaderen. Als jij…

Lees verder
De voordelen van een advertorial
De voordelen van een advertorial

De voordelen van een advertorial

Wat zijn de voordelen van een advertorial? Allereerst is het belangrijk om te weten wat het precies is. Een advertorial is een speciaal soort advertentie met de opzet van een redactioneel artikel. Het is voor de lezer van een advertorial niet overduidelijk dat het in feite om een advertentie gaat. Het grote voordeel van advertorials…

Lees verder
Is internationaal adverteren interessant?
Is internationaal adverteren interessant?

Is internationaal adverteren interessant?

Met de komst van het internet vragen steeds meer bedrijven zich af “Is internationaal adverteren interessant?” In 1997 werd Google geïntroduceerd en in 2002 kwam er ook een Nederlandse versie. Google en andere zoekmachines maken inmiddels deel uit van ons dagelijks leven. We zoeken van alles op, je kunt het zo gek niet bedenken of…

Lees verder