fbpx

Social media

Niet meer weg te denken: social media. Facebook, Twitter, Instagram kan je goed inzetten voor acquisitiedoeleinden. Wat doe je wel en wat niet en waarom? Hier vind je tips en tricks van professionals die je leren hoe je social media optimaal kunt inzetten.

Vakgebied

Onderwerp

Schrijver

Het Nederlandse gebruik van e‑mail en social in 2019
Het Nederlandse gebruik van e‑mail en social in 2019

Het Nederlandse gebruik van e‑mail en social in 2019

Met trots presenteert Spotler alweer de zevende editie van het Nationaal E‑mail Onderzoek! Het rapport geeft een compleet beeld van hoe de Nederlander in 2019 omgaat met het online communicatie­kanaal e‑mail. En dat niet alleen: het is het enige onderzoek dat e‑mail afzet tegen alle bekende social media kanalen. Het onderzoek geeft in totaal 21 conclusies…

Lees verder
Social Media
Social Media

Wat is social media?

Social Media is een verzamelnaam voor online platforms waar mensen kennis, ervaringen en verhalen met elkaar delen. Het is een Engelse term die ook in het Nederlands gangbaar is. Hoofdkenmerk is de dialoog tussen de gebruikers waarbij geen of slechts beperkte redactie van derden is betrokken. Social Media was aanvankelijk echt bedoeld voor persoonlijk contact…

Lees verder
Targeting toepassen met jouw campagne
Targeting toepassen met jouw campagne

Targeting toepassen met jouw campagne

Bij het online adverteren speelt ‘targeting’ een belangrijke rol. Wil je targeting toepassen met jouw campagne dan wil je graag weten hoe dat precies werkt. Wat is targeting eigenlijk? Targeting begint met het kiezen voor een bepaalde groep potentiële klanten voor je online campagne. Je benadert ze op grond van bepaalde criteria. Op het moment…

Lees verder
Retargeting / Remarketing toepassen in Google
Retargeting / Remarketing toepassen in Google

Retargeting / Remarketing in Google

Er wordt veel gesproken over retargeting / remarketing in Google, maar misschien is jou nog niet duidelijk wat er met die termen wordt bedoeld. Bekijken we het woord ‘target’, dan betekent dit je doel. Binnen de marketing is dat een potentiële klant, waaraan jij iets verkopen wilt. Overigens hoeft het verkopen van je product (nog)…

Lees verder