Sta jij bij spreekbeurten, presentaties, of een verplichte speech verscholen achter je papiertje of bewerk jij de zaal als een bevlogen TedTalk spreker? Effectief communiceren en presenteren is waar acteurs hun leven aan wijden, maar je hoeft geen acteur te zijn om deze vaardigheden onder de knie te krijgen. Lees verder na de afbeelding. Het…
Lees verderJe kunt de media zien als de ‘waakhond’ of de ‘poortwachter’ van de democratie. De media heeft een zeer belangrijke functie, en de invloed van media op de maatschappij is dan ook enorm te noemen. Maar de invloed van media op de maatschappij kan ook misbruikt worden. Je kunt dat goed zien bij communistische landen…
Lees verderDe vraag hoe werken de Amerikaanse presidentsverkiezingen wordt nogal eens gesteld omdat het een ingewikkeld kiessysteem lijkt. In feite is het niet zo ingewikkeld maar wel héél anders dan het kiessysteem in Nederland. In Nederland kennen we geen presidentsverkiezingen. Wij gaan op een bepaalde dag naar de stembus, stemmen op onze favoriete persoon/partij waarna de…
Lees verderMet je bedrijf op de beurs staan heeft nog steeds voordelen. Voor veel bedrijven is het niet de meest favoriete taak: een stand bemannen op een beurs. Natuurlijk, veel commerciële activiteiten vinden online plaats. Het grootste voordeel van een beurs, persoonlijk contact met de klant, moet echter niet worden onderschat. Beursdagen zijn lange dagen. Er…
Lees verderMensen zijn het de laatste tijd roerend met elkaar eens: ‘De fysieke winkel is achterhaald’. In steeds meer winkelstraten staan er panden leeg. Online winkels maken hoge omzetten en de Nederlandse economie is de laatste paar jaar behoorlijk aangetrokken. Toch zijn er vooral de laatste vijf jaar flink wat winkelketens failliet gegaan. Lees verder na…
Lees verderInmiddels een bekend fenomeen waarbij we direct kunnen concluderen dat de invloed van influencers steeds groter wordt. De manier waarop zij reclame maken wijkt af van de klassieke manier waarop reclameboodschappen worden verkondigd. De reclameboodschap staat niet meer op zichzelf, maar zit op een geloofwaardige manier verweven in het optreden van de influencer. Lees verder…
Lees verder