Bedrijfstermen

Bedrijfstermen, vaak uit het Engels of weergegeven in een afkorting, zijn er in overvloed. Van stakeholder tot CEO, businessplan, outsourcing en roadmap. Je leest hier de exacte betekenis in goed leesbare blogs, geschreven door professionals.

Vakgebied

Onderwerp

Schrijver

Kernwaarden en het belang hiervan
Kernwaarden en het belang hiervan

Kernwaarden en het belang hiervan

Voor elk bedrijf is het belangrijk dat de kernwaarden duidelijk aanwezig zijn. De kernwaarden en het belang hiervan worden omschreven in de missie van een organisatie, ook wel mission statement. Kernwaarden zijn drijfveren en/of eigenschappen die laten zien waar een bedrijf voor staat, waarom je de dingen doet die je doet. Ze hebben niet alleen…

Lees verder
ERP - De voordelen op een rij
ERP - De voordelen op een rij

De voordelen van een ERP systeem

Wat zijn de voordelen van een ERP systeem? Laten we beginnen met de betekenis ervan. De afkorting ERP staat voor Enterprise Resource Planning. In het Nederlands: hulpbron voor ondernemingen bij de planning. ERP is een softwareprogramma dat een organisatie kan ondersteunen in alle processen binnen het bedrijf. Het systeem kent een groot aantal voordelen. ERP…

Lees verder
Afdelingsplan
Afdelingsplan

Hoe maak je een afdelingsplan?

Een afdelingsplan vloeit vaak voort uit het businessplan. Je schrijft het aan de hand van een aantal standaard stappen. Doorgaans wordt het plan jaarlijks bijgesteld en aangevuld. Het schrijven van een afdelingsplan is belangrijk, maar uiteraard neemt ook de uitvoering ervan een prominente plaats in. Lees verder na de afbeelding. Belangrijke onderwerpen in een afdelingsplan…

Lees verder
SWOT analyse - Waarvoor gebruik je deze analyse?
SWOT analyse - Waarvoor gebruik je deze analyse?

Wat is SWOT?

SWOT analyse staat voor het analyseren van de Strengths, Weaknesses, Opportunities en Threats. In het Nederlands: Sterke punten, Zwakke punten, Kansen en Bedreigingen. Door een SWOT analyse te maken kan de strategie beter worden bepaald. Daarom wordt het ook wel een sterke-zwakteanalyse genoemd. Deze analyse is altijd een momentopname en staat meestal niet op zichzelf,…

Lees verder
In 5 stappen een effectievere onderneming
In 5 stappen een effectievere onderneming

Een effectievere onderneming

Of je nu een startende of bestaande ondernemer bent. De kracht zit in het gebruikmaken van de juiste kennis, kunde en ervaring. Hoe creëer je een goede propositie? Welke doelen gebruik je? En welke marketingmiddelen zet je in? Door middel van onze digitale whitepaper (16 pagina’s) geven wij jou hierin meer inzicht. De whitepaper is…

Lees verder
Bedrijfsplan
Bedrijfsplan

Wat is een businessplan?

Een businessplan wordt ook wel een ondernemingsplan genoemd. Het is een plan voor het starten van een nieuwe onderneming. Ook wanneer je van plan bent een bestaande onderneming over te nemen wordt doorgaans een businessplan gemaakt. Bestaande ondernemers gebruiken steeds vaker een ondernemingsplan dat zij voortdurend bijstellen. Op die manier kunnen zij beter in het…

Lees verder