Bedrijfstermen

Bedrijfstermen, vaak uit het Engels of weergegeven in een afkorting, zijn er in overvloed. Van stakeholder tot CEO, businessplan, outsourcing en roadmap. Je leest hier de exacte betekenis in goed leesbare blogs, geschreven door professionals.

Vakgebied

Onderwerp

Schrijver

Werkprocessen beschrijven op papier
Werkprocessen beschrijven op papier

Het belang van werkprocessen

Wat is het belang van werkprocessen? Als ondernemer weet je dat alles om efficiency draait. Hoe beter jouw werkprocessen zijn ingedeeld, hoe hoger de productiviteit is die je kunt behalen. Het belang van goede werkprocessen is dus groot. Heb je een kleine onderneming dan merk je dit bijvoorbeeld al bij het standaardiseren van je administratie.…

Lees verder
OGSM model
OGSM model

Wat is OGSM?

OGSM is een bewezen managementmethodiek die gebruikt wordt door onder andere veel Fortune 500 organisaties. Organisaties als Coca Cola, Mars en Jeep gebruiken het als tool voor het creëren van een strategische planning. Deze is een stuk gedetailleerder dan de organisatie roadmap. De methodiek is ontstaan vanuit de Management by Objectives theorie van Peter Drucker.…

Lees verder
Scrum methodiek toepassen voor mijn team
Scrum methodiek toepassen voor mijn team

Wat is Scrum?

De inzet van Scrum methodiek leidt tot een effectievere en flexibelere manier van werken. Scrum is een Agile aanpak die het voor een team mogelijk maakt om op een productievere wijze projecten op te leveren en om eventuele problemen snel op te kunnen lossen. Uitgangspunt bij Scrum is een multidisciplinair en zelfsturend team. Het project…

Lees verder
Zelf een bedrijfsplan schrijven
Zelf een bedrijfsplan schrijven

Zelf een bedrijfsplan schrijven

Startende ondernemers willen vaak zelf een bedrijfsplan schrijven. Het bedrijfsplan, ook wel businessplan, is een van de belangrijkste documenten voor elke startende ondernemer. Ook voor bestaande bedrijven is een bedrijfsplan een must, bijvoorbeeld als er nieuwe producten of diensten worden aangeboden of er plannen zijn voor een overname. Daarbij moet een bedrijfsplan worden gezien als…

Lees verder
KPI - key performance indicator
KPI - key performance indicator

Wat is een KPI?

KPI is de afkorting van Key Performance Indicator. In het Nederlands: kritieke prestatie-indicatoren. Deze wordt ingezet om de prestaties van een bedrijf, merk of product te analyseren. Door middel van een objectieve meting kan bijvoorbeeld het succes van een bepaalde campagne worden gemeten. Ook succes op de lange termijn kan met behulp van KPI inzichtelijk…

Lees verder
Agile methodiek - Waarom zou ik op deze manier werken?
Agile methodiek - Waarom zou ik op deze manier werken?

Wat is Agile werken?

De letterlijke vertaling van Agile is “behendig” of “lenig”. Wanneer men start met Agile werken binnen het bedrijf, dan staat behendigheid bij de uitvoering van een project centraal. Een team dat hiervoor heeft gekozen voor de uitvoering van een project, kan gebruik maken van de deze behendigheid. Deze teams weten dat gedurende de looptijd van…

Lees verder
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]