Marketingtermen

Marketing is een wereld in beweging en kent veel marketingtermen. Vaak uit het Engels en niet altijd eenvoudig te doorgronden. Lees hier de uitleg van heel veel marketingtermen! Kennisdomein stelt je in staat de begrippen te begrijpen én waar nodig optimaal toe te passen.

De kracht van advertorials: meer dan reclame

Advertorials, meer dan alleen een advertentie. Ze zijn informatief, nuttig, entertainend en spreken jouw doelgroep aan. Maar wat zijn nu écht de voordelen? In dit blog lees je alles over de kracht van advertorials. Wat zijn de voordelen van een advertorial? Allereerst is het belangrijk om te weten w...

Cookiewet toepassen voor jouw bedrijf

Hoe pas je als bedrijf de cookiewet correct toe? In deze blogpost doorlopen we de soorten cookies, de regelgeving en gevolgen voor jou en je klanten. Houd je bezoekers tevreden en stem het geheel af op de wetgeving! Sinds 5 juni 2012 is in Nederland een zogenaamde cookiewet van toepassing. In 2018 is...

Boost je site met effectieve on-page SEO

Een boost voor je website met on-page SEO: dat wil je, toch? Ontdek hier hoe je je site laat bloeien met simpele, direct toepasbare SEO-technieken. Inclusief een handige checklist! Search Engine Optimization, in het Nederlands ook wel zoekmachineoptimalisatie genoemd, is een belangrijke term in de in...

Effectief gebruik van landingspagina’s

Landingspagina’s, je hebt er ongetwijfeld van gehoord. Maar wat doen ze precies? Hoe kan jij ze optimaal inzetten voor jouw website? In deze blog vertellen we je er meer over! Een landingspagina is een pagina op een website en in feite is elke pagina op een website een landingspagina. Vraag is ...

Meer zichtbaarheid met SEO: een handleiding voor ondernemers

Ben je benieuwd hoe SEO jouw bedrijf hoger in de zoekresultaten kan plaatsen? Lees hier hoe je met eenvoudige stappen je zichtbaarheid kunt verbeteren zonder je portemonnee te plunderen. De afkorting SEO is afkomstig van het Engelse woord search engine optimization. In het Nederlands wordt SEO vertaa...

De kunst van targeting in online adverteren

Wil je effectief online adverteren? Dan is ’targeting’ jouw magische sleutel! Leer hoe je jouw campagne afstemt op de juiste doelgroep en verhoog je conversie. Lees snel verder! Bij het online adverteren speelt ‘targeting’ een belangrijke rol. Wil je targeting toepassen met jouw campa...

Retargeting en remarketing: boost jouw marketing met Google

Heb je wel eens gehoord van retargeting en remarketing in Google? Perfect, jij bent niet de enige! In deze blog ontrafelen we wat het precies inhoudt en hoe jij deze tools kunt inzetten voor jouw marketingstrategie. Lees snel verder! Er wordt veel gesproken over retargeting / remarketing in Google, m...

De kracht van neuromarketing: speel in op het brein van je consument

Welkom in de fascinerende wereld van neuromarketing! Leer hoe je consumentengedrag kunt sturen met behulp van breinwetenschap. Van kleurenpsychologie tot emotie, we hebben het allemaal. Lees verder, het wordt leerzaam! Hoe werkt neuromarketing in de praktijk? Laten we eerst eens kijken wat het begrip...

Boost je online zichtbaarheid met SEA

Zit je te puzzelen over het fenomeen SEA en vraag je je af hoe het jouw online zichtbaarheid kan boosten? In deze blog post leggen we haarfijn uit wat SEA is en hoe het werkt. Verder lezen is een klik dichterbij succes! De afkorting SEA is afkomstig van het Engelse woord Search Engine Advertising. In...

Boost je verkoop met brand awareness

Hoe laat je jouw merk blinken in het consumentengeheugen? We gaan het hebben over ‘brand awareness’. Lees verder en ontrafel de magie van succesvolle merkherkenning. Het Engelse woord ‘awareness’ betekent letterlijk ‘bewust zijn’. Wordt de term binnen de marketing gehanteerd, dan ...