Communicatie

Het hart van je bedrijf; de communicatie. Interne en externe communicatie, beeld en schrift en soms ook geluid. Kennisdomein verzamelt hier de meest interessante blogs van professionals over dit onderwerp. Lees alles over je corporate identity, over online tekstschrijven, Agile en over het verbeteren van je interne/externe communicatie.

Vakgebied

Onderwerp

Schrijver

De invloed van influencers
De invloed van influencers

De invloed van influencers

Inmiddels een bekend fenomeen waarbij we direct kunnen concluderen dat de invloed van influencers steeds groter wordt. De manier waarop zij reclame maken wijkt af van de klassieke manier waarop reclameboodschappen worden verkondigd. De reclameboodschap staat niet meer op zichzelf, maar zit op een geloofwaardige manier verweven in het optreden van de influencer. Wie zijn…

Lees verder
10 tips voor een betere interne communicatie
10 tips voor een betere interne communicatie

10 tips voor een betere interne communicatie

Waar mensen samenwerken is communicatie onmisbaar. In dit blog geven we je 10 tips voor een betere interne communicatie.  Een gezamenlijke planning en geregeld overleg zijn nodig om samen vooraf gestelde doelen te behalen. Niet iedereen heeft voldoende aandacht voor de kwaliteit van communicatie. Ook is de ene persoon beter in staat om te communiceren…

Lees verder
Slechte bedrijfsreputatie verbeteren
Slechte bedrijfsreputatie verbeteren

Slechte bedrijfsreputatie verbeteren

De bedrijfsreputatie is van levensbelang. Een slechte reputatie van je bedrijf kan je in korte tijd veel klanten kosten, of erger. Een slechte bedrijfsreputatie verbeteren is dan ook heel belangrijk en moet snel gebeuren. Gelukkig is er veel te doen aan een slechte bedrijfsreputatie. Bedrijven hebben vaak maar een paar seconden om een eerste (goede)…

Lees verder
10 tips voor een betere externe communicatie
10 tips voor een betere externe communicatie

10 tips voor een betere externe communicatie

Een goede communicatie, zowel intern als extern, is belangrijk voor het succes van je onderneming. Voordelen van een goede externe communicatie zijn onder meer een herkenbare uitstraling, meer bekendheid, betrouwbaarheid en een goed imago. In dit artikel vind je 10 tips voor een betere externe communicatie, zowel gericht op de schriftelijke als de verbale en…

Lees verder
Het belang van een corporate identity
Het belang van een corporate identity

Het belang van een corporate identity

Het belang van een corporate identity is het direct herkenbaar zijn van je product of merk. Voor iedereen. Corporate identity moet niet worden verward met het begrip mission statement, hoewel beide begrippen wel overeenkomsten vertonen. Zowel corporate identity als mission statement gaan over de kern van je bedrijf. Het mission statement, vaak kortaf de missie,…

Lees verder
Roadmap
Roadmap

Wat is een roadmap?

Strikt vertaald betekent roadmap “routekaart”. Vertalen we roadmap naar het bedrijfsleven, dan wordt er een schema mee bedoeld. Een schema in deze vorm wordt veel gebruikt bij de planning van (complexe) projecten. Dit, omdat een roadmap meer overzicht van de samenhang tussen verschillende deelprocessen biedt dan bijvoorbeeld een balkenplanning. Een goede planning is essentieel om…

Lees verder